י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לידיעת מתנגדי החיסונים

שר הבריאות מציע: חוק חיסון חובה

שר הבריאות פנה לשלושה שופטים בבקשה לבחון היתכנות לחוקק חוק חיסון חובה | אדלשטיין: "רבים עלולים לחשוש מקבלת החיסון, מה שיגביל משמעותית את יכולתה של מדינת ישראל להיאבק במגיפה"

שר הבריאות מציע: חוק חיסון חובה
יולי אדלשטיין צילום: פלאש90

בצל הידיעות על חיסון קרוב ולאור ידיעות וסקרים המראים כי חלק ניכר מאזרחי המדינה לא מתכוון להתחסן מסיבות שונות, פנה שר הבריאות יולי אדלשטיין לוועדת מומחים המורכבת משלושה שופטים בבקשה לבחון היתכנות לחוקק חוק חיסון חובה. לצד החובה להתחסן, תיאלץ המדינה במסגרת החוק אם אכן ייחקק, להבטיח תשלום פיצוים למי שיפגע מהחיסון.

במכתב שנשלח לשופטים אמיר דהאן, גד ארנברג וקרן מילר מבית משפט השלום בירושלים ושפורסם בחדשות 12, כתב אדלשטיין: "צו השעה מחייב את היערכותה של מדינת ישראל מבעוד מועד לשימוש בחיסון נגד הנגיף".

"לאור החששות הנובעים מהליכי הפיתוח המואצים של החיסונים - מן הראוי שמדינת ישראל תביע עמדה ברורה הן מבחינה בריאותית ביחס לחשיבות ההתחסנות בחיסון נגד הנגיף, והן מבחינה נורמטיבית ביחס לנכונותה לשאת בהשלכות מתן החיסון ככל שיהיו ולפצות במידת הצורך כל אזרח שייפגע, חלילה כתוצאה ממתן החיסון".

"בנסיבות יוצאות הדופן והחריגות המתקיימות כיום פיתוח החיסונים מתבצע בקצב מזורז. לוחות הזמנים של שלבי הניסויים הקליניים צומצמו מאוד, וזאת במטרה לאפשר את פיתוחם המהיר של החיסונים. ברור שפיתוח מהיר זה מעלה חשש בקרב רבים לאפשרות קיומן של תופעות לוואי שונות שתופענה לאחר מתן החיסון", מסביר אדלשטיין ומוסיף: "כתוצאה מכך עלולים רבים לחשוש מקבלת החיסון, מה שיגביל משמעותית את יכולתה של מדינת ישראל להיאבק במגיפה".

חיסון לקורונה מתנגדי חיסון יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד