י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנחת רווחה

בשורות טובות מדנמרק: מוטציית החורפנים נכחדה

לאחר שהתגלתה בהולנד ספרד והתפרצה בעוצמה רבה בדנמרק, משרד הבריאות הדני הודיע היום כי המוטציה שהתגלתה בחורפנים נכחדה, וכבר לא מהווה איום 

בשורות טובות מדנמרק: מוטציית החורפנים נכחדה
חורפנים צילום: Unsplash

בשורות מדנמרק: משרד הבריאות הדני הודיע שנגיף הקורונה שעבר מוטציה והופיע בחורפנים, נכחד, ואינו מהווה עוד איום, כך על פי הדיווח בחדשות 12.

כזכור הנגיף נוצר על פי ההערכות מעטלפים בסין, ובתקופה האחרונה החורפנים בדנמרק איימו על החיסון. ובדנמרק יזמו השמדת מיליוני חורפנים לאחר שהתגלה כי בעלי החיים הפרוותיים הדביקו לפחות 214 אנשים שהיו במגע עם החורפנים, או נדבקו מעובדים בתחום זה, נמצאו מאומתים עם זן שונה של נגיף הקורונה שנוטה לגבור על הנוגדנים שבדם ומדבק גם כאלו שכבר חלו בזן המוכר והחלימו. ההשמדה לא יצאה לפועל עקב כך שבסופו של דבר הממשלה החליטה לסגת בה מהתוכנית וזאת בשל 'בעיות חוקיות'.

בריטניה אף הספיקה להודיע על איסור כניסת נוסעים מדנמרק במטרה למנוע מהזן החדש של הנגיף להתפשט בתחומה.

לא רק בדנמרק התגלתה המוטציה בחוות גידול בספרד חוסלו בחודש יולי 9,000 חורפנים לאחר שהתגלתה באותה חווה התפרצות קורונה. ובחודש סיוון הגיעו דיווחים על מוטייצ החורפנים גם מהולנד. 

החשש הגדול היה לא רק מהידבקות בנגיף, אלא מכך שהנגיף שעבר מוטציה הביא לכך שאצל בני האדם שנדבקו בו לאחר שבאו במגע עם החורפנים נתגלה מצב של רגישות מועטה לנוגדנים, מה שעלול לפגוע ביעילות של תרכיבי חיסון.

עם זאת חשוב להדגיש כי מומחית מטעם ארגון הבריאות העולמי של האו"ם העריכה בקיץ כי הנגיף אמנם עובר ויעבור מוטציות שונות אבל הדבר לא יפגע ביעילות תרכיב החיסון כאשר זה ישלים את שלבי פיתוחו ויאושר להשתמש בו. הבעיה: בעת שהערכה זאת ניתנה, לא היה ידוע על מוטציה שנתגלה בקרב חורפנים. כאשר בינתיים הספיק החש להתאמת, והמוטציה להיכחד.

דנמרק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד