י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה המתכון להצלחה

בכיר בארגון הבריאות העולמי: כך ניתן להימנע מסגרים

"סגרים אמורים להיות המוצא האחרון", אומר בכיר ארגון הבריאות העולמי, שקובע גם כן כי "אם 95% מהאנשים היו עוטים מסיכות, לא היה צורך בסגרים"

בכיר בארגון הבריאות העולמי: כך ניתן להימנע מסגרים
מחסום משטרתי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תעטו מסיכה, זה כדאי: אילו 95% מהציבור היה מקפיד על עטיית מסיכות, ניתן היה להימנע מהסגרים – כך אמר היום (חמישי) בכיר בארגון הבריאות העולמי.

הנס קלוגה, המנהל האזורי של אירופה בארגון, אמר היום כי סגרים צריכים להיות "המוצא האחרון" – וקרא לציבור להקשיב להנחיות כדי למנוע מקרי מוות נוספים. לדבריו, כפי שצוטטו בין היתר ב'ישראל היום', "אם 95% מהאנשים היו עוטים מסכות, במקום 60% שעושים זאת כיום, לא יהיה צורך בסגרים. עם זאת, עטיית מסכות היא לא 'תרופה' וצריך לשלב את הפעולה הזו צד ההנחיות האחרות. אם כולנו ניתן את חלקנו, לא יהיו סגרים".

בכיר הארגון ציין כי מאות מיליוני בני אדם חיים כעת תחת סגרים ברמות שונות, דבר שמביא לתמיכה כלכלית, להפסדי משרות גדולים, העמסה על מערכות הבריאות ולעלייה בבעיות בבריאות הנפש, בשימוש בסמים ולמקרי אלימות. "להקלות מהירות מדי יש השפעות שליליות, יש לתת אותן בצורה הדרגתית", אמר במסיבת עיתונאים שקיים בקופנהגן שבדנמרק.

עוד הוסיף קלוגה כי בשבוע האחרון מתו מהנגיף יותר מ-29 אלף בני אדם, או אדם אחד בכל 17 שניות, ושבשבועיים האחרונים חלה עלייה של 18% במספר מקרי המוות באירופה הקשורים לקורונה. מספר החולים מעמיס בצורה כה גדולה על בתי החולים ביבשת, שבצרפת יש תפוסה של כ-95% במחלקות טיפול נמרץ כבר 10 ימים רצופים – בעוד בשוויץ נמצאות אותן מחלקות בתפוסה מלאה.

עם זאת, קלוגה אמר כי הסגרים הביאו לירידה במספר המאומתים לנגיף – משני מיליון ל-1.8 מיליון בתוך שבוע. "זהו סימן מעודד קטן, אבל בסופו של דבר זהו עדיין סימן מעודד", אמר.

בהתייחסות לחיסוני הקורונה של פייזר ושל מודרנה, הוא אמר כי מדובר בשחר חדש: "החיסונים אמנם לא יעצרו את הקורונה לחלוטין ולא יענו על כל השאלות שלנו, הם מייצגים תקווה גדולה במאבק נגד הנגיף". לקראת החורף, הוא ביקש להזהיר משאננות מהחיסונים שיגיעו: "זה מעודד, אבל מכיוון שהם כבר לא יגיעו בחורף, אז אנו עשויים לראות את קריסתם של מערכות הבריאות".

מסיכות ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד