י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבועיים וחצי אחרי

ג'ו ביידן נגד דונלד טראמפ: ייכנס להיסטוריה כנשיא בלתי אחראי

מבחינת ג'ו ביידן הבחירות הסתיימו והוא נבחר ברוב ברור ומוצק וכי הוא נשיאה ה-46 של ארצות הברית. אולם הנשיא המכהן טראמפ מסרב להכיר בכך ומונע את המעבר בין הממשלים שאמורים להתחלף בדיוק בעוד חודשיים מהיום | ביידן תוקף ומאשים את טראמפ: נאבד 400 אלף איש

ג'ו ביידן נגד דונלד טראמפ: ייכנס להיסטוריה כנשיא בלתי אחראי
טראמפ וביידן צילום: קמפיין המועמדים

"קשה להבין איך דונלד חושב", נשיא ארה"ב הנבחר ג'וזף רובינט ג'ו ביידן מכנה את סירובו של הנשיא המכהן דונלד ג'יי טראמפ, לאשר את הליך המעבר בין הממשלות "לא חוקי" ואומר כי "עליו לדעת שהוא הפסיד".

ביידן נאם אמש (חמישי) בוועידת וידיאו בהשתתפות צוות ההנהגה של איגוד המושלים הארצי. קבוצה דו-מפלגתית של חמישה רפובליקנים וארבעה דמוקרטים. הוא התייחס בדבריו לסירובו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בהפסדו הצורב ולכך שהוא מונע את תחילת מעברי הממשל באופן רשמי וראוי לידיו.

"אני בטוח שהוא יודע שהוא לא זכה", אמר ביידן שנשאל גם על סירובו של ממשל טראמפ להודיע רשמית כי ביידן הוא הזוכה. "אני פשוט לא מבין איך האיש הזה חושב" אמר הנשיא הנבחר. "קשה להבין. אני בטוח שהוא יודע שהוא לא ניצח, זה רחוק ממני לפקפק במניע שלו אבל זה פשוט מקומם מה שהוא עושה" אמר. "הניסיונות של טראמפ להשפיע על מחוקקים במדינת מישיגן שלא לאשר את תוצאות הבחירות, הן עוד עדות לכך שהוא יכנס להיסטוריה כאחד הנשיאים הבלתי אחראים בתולדות אמריקה. מה שהוא עושה שערורייתי".

הוא כינה זאת, "אפילו לא בתוך הנורמה, יש שאלה אם זה בכלל חוקי". ביידן אמר כי סירוב הממשל להיפגש עם צוותו בנושא הקורונה ותכנון הפצת החיסון "יסכן חיים".

"זה ייקח לנו זמן אם אין לנו גישה לכל הנתונים האלה וזה מסוכן" אמר והוסיף, "אם שום דבר בסיסי לא ישתנה עד לפברואר, אנחנו עלולים לאבד כ-400 אלף אנשים. אין סיבה שלא לחלוק את המידע הזה". 

לדבריו, הוא אינו מודאג מכך שהדבר ישפיע על הלגיטימיות שלו, הוא ציטט סקרים אחרונים שהראו שאחוזים גדולים של הרפובליקנים מאמינים בטענותיו של טראמפ בדבר הונאת הבחירות. אך ביידן לא חושש מכך.

ביידן אמר "למרבה הצער הממשל שלי לא הצליח להשיג את כל מה שאנחנו צריכים". 

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד