י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השנאה והתיעוב

אהוד ברק: יכול להיות שיוני נתניהו מתבייש באחיו

רה"מ לשעבר אהוד ברק תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה המכהן נתניהו ותרומתו להסתה. לדברי ברק: "יכול להיות שאחיו של נתניהו היה מתבייש בו אם היה חי" | וגם, "ההפגנות חייבות להתמשך חרף החורף והעייפות, ההפגנות הן הדבר הכי חשוב שקורה" | "הטראמפיזם לא הובס. הביביזם לא ייעלם מהר"

אהוד ברק: יכול להיות שיוני נתניהו מתבייש באחיו
אהוד ברק / בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל ובאסל עוידאת, פלאש 90

הפגנה שנויה במחלוקת: מספר תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו הפגינו השבוע מול בית משפחת פרקש בקיסריה, שכאמור שכלה את בנה הטייס סרן תם פרקש ז"ל, במלחמת לבנון השנייה. תומכיו של נתניהו החליטו למחות דווקא מול בית המשפחה, זאת בגלל שאירחו בביתם כמה פעילי שמאל ממחאת 'הדגלים השחורים', והצליחו לעורר את זעמם. הפגנתם של תומכי נתניהו עוררה זעם בקרב המשפחה ובקרב גורמים פוליטיים שגינו את המעשה. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm והגיב לדברים. בהמשך, הביע את דעתו באשר להחלטה להקים ועדת חקירה לעסקת הצוללות ועל לקיחת האחריות של ישראל באשר לתקיפה בסוריה.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס לאמירות הקשות והפוגעניות שנאמרו למשפחת פרקש השכולה: "הממשל הזה של נתניהו עוסק בהסתה שיטתית, בפילוג ושיסוע של הציבור ודה לגיטימציה של כל מי שחושב אחרת, הדבר הזה צריך להיפסק. לכן, ההפגנות חייבות להתמשך חרף החורף והעייפות, ההפגנות הן הדבר הכי חשוב שקורה. אני שמח לשמוע שמשפחת פרקש לא מתקפלת, ואומרת שימשיכו להפגין אצלם. הרי התגובה שהגיעה מהליכוד, ממה ששומעים בתקשורת, הוא גם שולח וגם מממן את המקורות של ההכפשות וההשמצות. 'הליכוד מגנה' זה בדיחה, ביבי מגנה בלשון רפה ובפיגור, מעלה את הנימוק ההזוי ש-300 מטר מהבית שלו אסור להפגין, הרי הבית הזה הוא בית שממומן על ידי המדינה".

כמו כן, התייחס לשימוש שעושה ראש הממשלה נתניהו באחיו יוני ז"ל בנושא השכול, וטען: "אני לא בטוח שזה מן העניין, יוני כבודו במקומו מונח. איש יוצא דופן, הוא לא דומה בהתנהגות הזאת לנתניהו. בהחלט יכול להיות שיוני היה מתהפך בקברו אילו היה יכול, ומתבייש בו אילו היה חי". הוא מתח ביקורת חריפה על רה"מ, ואמר: "נתניהו מתעסק אך ורק בהצלתו ממשפט".

"היועמ"ש היה מעורב עמוקות בניווט החקירה"

בהמשך דבריו, הגיב אהוד ברק על החלטת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לשקול הקמת ועדת חקירה לעסקת הצוללות: "הועדה הייתה צריכה לקום מזמן לפני חצי שנה, כחול לבן שם את זה כדבר עיקרי. אני זוכר את ההתחייבויות שלהם. אני נתתי עדות במשטרה ואני שאלתי את השוטרים 'למה אתם לא בודקים ברצינות את הדברים עצמם ולא שאלות טיפשיות מסביב'? אחד השוטרים שליווה אותי החוצה מהעדות אמר לי 'מר ברק, בהתבטאויות שלך בחקירה אתה חושב שאנחנו חוקרים מה שאתם רוצים, אתה טועה. אנחנו חוקרים מה שמתירים לנו לחקור'. היועמ"ש היה מעורב עמוקות בניווט החקירה הזה יש כאלה שאומרים עד כדי מעקב אחר המסכים".

עוד הוסיף ראש הממשלה בדימוס: "אני מטיל ספק אם אחרי שוועדה כזו תעבוד יהיה אפשר להימנע מוועדה ממלכתית או חקירה פלילית. אני עוד לא בטוח שהיא תפתח מכיוון שנתניהו מבין זאת והוא יעשה את כל מה שהוא יכול, וישען על הנכונות המפתיעה הייתי אומר של גנץ לשקול כל הצעה של נתניהו בכובד ראש. הוא יעשה את כל מה שהוא יכול כדי שלא תהיה ועדת בדיקה של משרד הביטחון". ברק לא חסך ביקורת גם על היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וטען: "היועץ הזה התקפל בפני הלחץ של 19 מתוך 21 הפרקליטים שעובדים איתו, אמרו לו שזה חייב להיות שוחד, רובם אמרו שזה חייב להיות שוחד בכל התיקים. הוא עשה הנחות סלב ענקיות, הוא בעל כורחו נדחף. הוא איש חכם וטוב וחכם, אף אחד לא האשים אותו בחוסר מקצועיות, אבל הוא נאלץ להגיש כתב אישום ולא הייתה לו ברירה. הוא עשה אין סוף הנחות לפני ואחרי".

"נתניהו לא רוצה בחירות"

ישראל קיבלה את האחריות לתקיפה הישראלית של מטרות איראניות וסוריות באופן חריג במיוחד. זאת למרות שמדיניות ישראל לאורך השנים הייתה דווקא שמירה על סודיות. יתרה מכך, מדינת ישראל הפיצה סרטונים מהתקיפה, ראש הממשלה לשעבר הודה כי הוא חושש שהדבר נעשה מטעמים ולחצים פוליטיים: "שינוי המדינות הזה? אני לא מוצא לו הסבר אפשרי, הגאווה בזה יוצרת סוג של לגיטימציה בעיני הצד השני לעשות דברים דומים. היות ואין לו יכולת של כוח אווירי הוא יכול לפנות לדברים אחרים, למשל טרור. זה דבר שאי אפשר למצוא לו שום הצדקה עניינית, אני לא רואה שום הצדקה עניינית חוץ מהאדרת השמות והיוקרה של מי שכאילו אחראים לזה, ובראשם ראש הממשלה שהפך את זה ממש לדרגת אומנות של האדרה עצמית".

לסיום, ברק הביע את דעתו באשר למצב הפוליטי הקשה במדינת ישראל, וטען כי: "נתניהו לא רוצה בחירות בניגוד למה שכולם חושבים, בני גנץ לא רוצה בחירות בניגוד למה שהוא אומר לפעמים", אך הוסיף: "זה לא אומר שלא תהיה הכרזה על בחירות בעוד כמה שבועות, אבל אני לא חושב שהם רוצים את זה. אני לא חושב שהוא השלים עם רוטציה אלא עם זה שהמשפט כנראה ייפתח. הוא עורב להזדמנות לפטר את היועמ"ש אם יעשה טעות קשה ויספק לו עילה, הוא היה מאוד ישמח. אם גנץ היה יוצא מהממשלה ומפנה את משרד המשפטים ומאפשר לו למנות שר משפטים לרוחו, הוא היה שמח מאוד להתפטרות של היועמ"ש. משום שהדבר יאפשר לו מיד למנות דחליל לתפקיד והוא תוך 3 ימים ידרוש או יקבע עיכוב הליכים ויבטל את המשפט".

מה יקרה אחרי שנתניהו ילך?

"גם בארה"ב טראמפ הובס אבל הטראמפיזם לא הובס. הביביזם לא ייעלם מהר, ייקח שנות דור לתקן אבל התיקון הזה מחכה לנו, ואם לא יעשו את זה חברי הליכוד, ולא יעשו את זה אנשי כחול לבן וגנץ, ולא היועמ"ש ולא בג"ץ, אז האזרחים יעשו את זה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

אהוד ברק בנימין נתניהו פרשת הצוללות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד