י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
להכיר וללמוד מקרוב

מה חיפשו ראשי פיקוד העורף בבית הכנסת הראשונים

ראשי 'פיקוד העורף' הגיעו לבני ברק ושמעו הרצאה מהרב בנימין דרוק, רב בית הכנסת הראשונים בני ברק, שנתן להם סקירה על חיי היום יום של החרדים, כדי שצרכי הציבור החרדי יהיו מובנים להם ומידע שיפתור הרבה מאד בעיות

מה חיפשו ראשי פיקוד העורף בבית הכנסת הראשונים
ראשי פיקוד העורף בבית הכנסת 'הראשונים' צילום: באדיבות המצלם

בכירים ב'פיקוד העורף' הגיעו אתמול (חמישי) לסיור בבני ברק והתקבלו לביקור בבית הכנסת 'הראשונים' - בית הכנסת הראשון שנבנה בעיר בני ברק. במהלך הסיור שמעו הרצאה מפי הרב בנימין דרוק, רב בית הכנסת, שהסביר להם על מהות המקום וקדושתו וחשיבותו לעם ישראל וצרכי הציבור החרדי.

דבריו של הרב דרוק הגיעו לנוכח מאפייניה הייחודיים של הקהילה החרדית בישראל, והצורך לתאר ולאפיין את האופן שבו הקהילות החרדיות מתמודדות עם משבר הקורונה ולהציע המלצות לשיפור.

ההיערכות של הקהילות החרדיות מול רשויות המדינה, גרמה לעיתים קרובות לקונפליקט, לפיכך היערכות נכונה של ראשי פיקוד העורף מול האוכלוסיה החרדית יכולה להשפיע על שיתוף פעולה פורה ומוצלח בין הצדדים.

על פי נתוני המרכז הלאומי למאבק בקורונה, %.2 מן החולים נדבקו בבתי כנסת, בישיבות ובמקוואות. תופעה זו הינה תוצאה של החיים האינטנסיביים מבחינה קהילתית-חברתית הרווחים במגזר החרדי, תופעה זו מחייבת חשיבה ותכנון ייעודיים למגזר החרדי הן ביחס להגבלות ולתקנות והן ביחס לאופן העברתם והפנמתם על ידי הציבור החרדי ומנהיגיו.

הראשונים הראשונים בני ברק פיקוד העורף הרב דרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד