י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוקדים על ארבעה סניפים

בעקבות ההתעניינות הרבה: מכון ללימוד השפה העברית באמירויות

ההתלהבות בקרב האמירתיים והרצון להכיר עוד יותר לעומק את ישראל, מביאה לפתיחה של ארבעה סניפים ללימודי העברית ולא רק, גם התרבות והמטבח הישראלי | תושב האיחוד מספר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא ממתין למכון ולומד בעצמו כבר כמה חודשים מדי יום את השפה והתרבות

בעקבות ההתעניינות הרבה: מכון ללימוד השפה העברית באמירויות
יוסף אל-המלי, תושב אבו דאבי לומד עברית צילום: באדיבות המצולם

פירות השלום המדהימים: 'המכון הראשון לשפה העברית' ייפתח בשנה הבאה באיחוד האמירויות, כך פרסמו הרשויות במדינה. המכון יעביר שיעורי עברית, תרבות והמטבח הישראלי לתושבי האמירויות, אנשי עסקים ואזרחים החיים במדינה.

המכון לעברית (EHI) יפתח את שעריו בסניפים בדובאי ובאבו דאבי ב-3 בינואר 2021. זאת בעקבות הביקוש העצום ללימוד השפה העברית, בקרב אנשי איחוד האמירויות בדגש על אנשי עסקים מקומיים שנמצאים בקשר עם יזמים ישראלים, כך אמרו גורמים רשמיים.

הסכם השלום החדש בין ישראל לאיחוד האמירויות העלה עניין במודעות השפה העברית. מנהל מכון EHI, ג'וש סאמט, אמר ל-Khaleej Times כי המכון ילמד לא רק את השפה העברית, אלא גם נושאים הקשורים לתרבות הישראלית, למטבח הישראלי, וכיצד לעשות עסקים עם ישראלים וכו', לשם הכנת המקומיים לישראלים שעתידים להציף את איחוד האמירויות, מיטב המורים לעברית שיש בישראל, יועבר לאיחוד האמירויות הערביות.

בדובאי כבר שוקדים על ארבעה סניפים כאלה, ושניים יפתחו בקרוב באבו דאבי. השיעורים יחלו בינואר בכל הסניפים, כך אמר סאמט והוסיף כי כמה אנשי עסקים כבר החלו להירשם לקורס עברית.

יוסף אל-המלי, תושב אבו דאבי, לומד עברית.

סאמט ציין כי הפתיחה של מרכזי לימוד אלה ברחבי איחוד האמירויות הערביות יצרה תנאים חיוביים מאד, כולל הגדלת התנועה והתיירות בין שתי המדינות.

ה-EHI נוצר בשנת 2020 על ידי אנשי חינוך המאוחדים בחזון אחד: ללמד תלמידים, בשיטות מהנות ומרתקות, את כישורי השיחה של השפה העברית המדוברת באופן העדכני ביותר.

יוסף אל-המלי, תושב איחוד האמירויות, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא מחכה למכון וכבר נמצא בשיא לימוד השפה העברית. לדבריו, יש ביקוש עצום ללמוד את השפה, והוא כבר לא יכול לחכות לבקר בישראל. הוא מספר כי הוא לא מפסיק ללמוד עוד ועוד על התרבות הישראלית ואת השפה העברית, הוא מרגיש כמו תלמיד צעיר אבל נהנה מכל רגע. לדבריו, השלום בין המדינות ייתן תקווה לשלום גם בין שאר המדינות הערביות, כולל הפלסטינים.

איחוד האמירויות אבו דאבי לימודי עברית שפה עברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד