י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סאגה בת 35

יום של הכרעה: האם יונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל?

אף על פי ששוחרר כבר לפני 5 שנים מהכלא, לא הורשה המרגל הישראלי יונתן פולארד לעזוב את ארצות הברית, בנוסף להגבלות נוספות. הבוקר באם הכל ילך כשורה, יוכל פולארד להשתחרר מכל כבלי המאסר, ובאם ירצה, יוכל אף לעשות עלייה למדינת ישראל • ברוך מתיר אסורים

יום של הכרעה: האם יונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל?
יונתן פולארד ברחובות ניו יורק צילום: צילומסך

יונתן פולארד, אזרח האמריקני שנלכד והורשע בריגול למען ישראל, שוחרר כבר מהכלא האמריקני לפני כחמש שנים אך למרות השחרור מבין כתלי בית הכלא, השחרור לא היה שלם, והוא היה שרוי בהגבלות שונות. אחת ההגבלות הייתה איסור יציאה מארצות הברית. באם הכל ילך כשורה ולא תצוץ הפרעה כלשהי היום (שישי) יזכה פולארד, סוף סוף, שיוסרו ממנו כל ההגבלות כליל, ובאם ירצה גם יוכל לעלות לארץ.

פולארד שישב 30 שנה בכלא האמריקאי, הושאר עוד 5 שנים תחת מעקב צמוד, היה אסור לו לעזוב את ניו יורק, ובכלל איסור יציאה מארצות הברית, בנוסף היה שוהה ב"מעצר בית" כל ערב, כשהמדינה יכולה להיכנס לו למחשבו האישי בכל עת, ובכל 5 השנים הוא היה תחת מעקב צמוד של מתקן GPS.

כאמור כל ההגבלות הללו ייגמרו מחר בתום חמש השנים שאחרי שחרורו, ולכאורה הוא יוכל לממש את אשר רצה כבר כל כך הרבה שנים, לעלות לארץ הקודש.

על פי הדיווח ב'כאן 11', שתי מהמורות עומדות בדרכו. הראשונה, המשפחה לא קיבלה הודעה ממשרד המשפטים האמריקני באשר לשאלה האם כל המגבלות יוסרו או שיש התנגדות לכך.

השנייה היא שכל הנושא תלוי בחוות הדעת של המודיעין האמריקני. ישנם גורמים שם שנוטרים טינה לפולארד ולישראל על כל הסיפור והם יכולים להמשיך לבוא חשבון ולהביא שלל טיעונים שבגינם אסור לפולארד לצאת מארה"ב. ולבסוף,

בנוסף מצב בריאותה של רעייתו של פולארד, אסתר, מהווה גורם בהחלטתם, וייתכן שהם ירצו לחכות עד שמצבה יאפשר את עלייתם גם אם יסתיימו ההגבלות.

יונתן פולארד מרגל ישראליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד