י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צריך שיחלה עליו

נדיר: גדולי ישראל מ'דגל' חתמו להתפלל על ראש ישיבת בריסק

למרות שזקן ראשי הישיבות הגרמ"ד סולובייצ'יק אינו נמנה על שורתיה של מפלגת 'דגל התורה' חתמו חברי מועצת גדולי התורה הליטאית על קריאה להתפלל לרפואתו של ראש ישיבת בריסק. מדובר במכתב נדיר לאחר שנים רבות שלא חתמו על מכתב משותף מלבד בחירות לכנס ולרשויות המקומיות 

נדיר: גדולי ישראל מ'דגל' חתמו להתפלל על ראש ישיבת בריסק
הגרמ"ד סולובייצ'יק צילום: שוקי לרר

לראשונה מזה שנים רבות יצא מכתב ממועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה בעניין שאינו הוראה להצביע בבחירות ארציות או עירוניות. המכתב מתפרסם עם חתימותיהם האוטנטיות של כל חברי המועצה שחתמו בכתב ידם על הקריאה הנרגשת.

תחת הכותרת "ואם תלמיד חכם הוא צריך שיחלה עליו" יוצאים כל חברי המועצה ללא יוצא מן הכלל לרבות הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב שפרש מהמועצת יצאו בקריאה נרגשת הנפתחת במילים: "רעדה אחזתנו עקב מצבו הקשה רעדה אחזתנו עקב מצבו הקשה של זקן ראשי הישיבות, משיירי כנסת הגדולה, שריד לדור דעה, ספר תורה השרוי בצער מרן הגאון הגדול רבי משולם דוד הלוי (בן אלטע הנדל) סלובייצ'יק שליט"א ראש ישיבת בריסק".

בהמשך המכתב מציינים חברי המועצת "ומכיון דאיתא בגמ' ברכות (י"ב ע"ב) "ואמר רבה בר חיננא סבא משמיה דרב, כל שאפשר לו לבקש רחמים על חבירו ואינו מבקש נקרא חוטא וכו', ואם תלמיד חכם הוא צריך שיחלה עצמו עליו".

"מתבקש הציבור בכל אתר ואתר להעתיר בתפילה ובתחנונים לפני רופא כל בשר, לרפואתו השלימה בתוך שאר חולי ישראל".

יצויין כי זהו תקדים היסטורי בו חברי מועצת גדולי התורה קוראים בקריאה נרגשת למען ראש ישיבת בריסק שכלל אינו נמנה על מנהיגי דגל התורה מאז ומעולם ואף מתנגד לשיטתה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה שאינו חבר באופן רשמי במועצת, חתם אף הוא על המכתב אך לבסוף ביקשו בני ביתו להסיר את חתימתו מהמכתב שפורסם היום ב'יתד נאמן' ו'המבשר'. 

המכתב ההיסטורי נכתב ביוזמתו של הרב הגאון רבי שמעון יוסף מלר מחבר הספרים על "בית בריסק" ותלמידו ומקורבו של הגרמ"ד סולובייצ'יק, שפעל ועשה במאמצים גדולים למען פרסום המכתב. הוא עלה לבתיהם של כל חברי המועצת למרות מצב הקורונא, והצליח להוציא את המכתב ההיסטורי.

הרב משולם דוד סולובייציק ישיבת בריסק מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד