י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתעכב בגלל המחלה של רעייתו

פולארד מצפה לעלות לישראל; נתניהו: "מברך שהוסרו המגבלות"

לאחר ציפייה של שנים ועיסוק אינסופי בישראל בדבר גורלו של ג'ונתן פולארד היהודי-אמריקאי שריצה מאסר ממושך באשמת ריגול לישראל, הוא יוכל לעלות לישראל מתי שיחפוץ. על פי הדיווח עלייתו תתעכב בגלל המאבק של רעייתו במחלה הקשה בארה"ב • ראש הממשלה נתניהו בירך

פולארד מצפה לעלות לישראל; נתניהו: "מברך שהוסרו המגבלות"
יונתן פולארד ברחובות ניו יורק צילום: צילומסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בה בירך על הסרת המגבלות מעל ג'ונתן פולארד שריצה עונש מאסר בארה"ב בגין ריגול עבור ישראל.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות. ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

העיתונאי ירון אברהם דווח כ אשתו של פולארד, אסתר, נאבקת במחלת הסרטן וההערכה היא שהיא תמשיך את הטיפולים בארה"ב, כך שהעלייה ארצה לא תהיה מיידית.

יונתן פולארד, אזרח אמריקני שנלכד והורשע בריגול למען ישראל בשנות השמונים, שוחרר מהכלא האמריקני לפני כחמש שנים אך למרות השחרור מבין כתלי בית הכלא, הוא היה שרוי תחת הגבלות שונות, אחת מהן הייתה איסור יציאה מארצות הברית. אך בחסדי השם אף אחד מבין גורמי ביטחון ומודיעין בארצות הברית לא ביקש שההגבלות יימשכו, והוא יגיע לישראל בקרוב.

פולארד ישב 30 שנה בכלא האמריקאי והושאר עוד 5 שנים תחת מעקב צמוד. נאסר לעזוב את ניו יורק, ובכלל את ארצות הברית. הגבלה נוספת שהוטלה על פולארד הייתה "מעצר בית" מדי ערב, וכן הוגבלה פרטיותו כשהמדינה יכולה הייתה להיכנס למחשבו האישי בכל עת, ובכל 5 השנים הוא היה תחת מעקב צמוד של מתקן GPS.

כאמור כל ההגבלות הללו הסתיימו בתום חמש השנים שאחרי שחרורו, והוא יוכל לממש את אשר רצה כבר כל כך הרבה שנים, לעלות לארץ הקודש.

פולארד נעצר על ידי ה-FBI בנובמבר 1985 בחשד לריגול למען ישראל, ושנתיים לאחר מכן הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ונידון למאסר עולם. במשך שנים התקיימה מערכה ציבורית בישראל ובארצות הברית שקראה לחנינתו.

ב-20 לנובמבר 2017 שוחרר פולארד לאחר שמלאו 30 שנה למאסרו, אך הוטלו עליו הגבלים רבים כגון ענידת צמיד אלקטרוני, איסור יציאה מניו יורק, איסור לדבר עם התקשורת, ניטור מחשבים וכלי תקשורת ושימוש באינטרנט. איסור השימוש באינטרנט בוטל לאחר ערעור שהגישו עורכי דינו, אך שאר הערעורים על שאר ההגבלים לא אושרו.

במאי 2019 ראיינה אותו יונה לייבזון מערוץ 12. פולארד אמר כי למרות שהיו כמה יוזמות להחזירו ארצה, הם לא יצאו לפועל אף פעם. "זה עניין של סדרי עדיפויות ותמיד נדמה שיש משהו דחוף יותר", הוא אמר. "אם זו העסקה עם אירן או המעבר של השגרירות לירושלים או הגולן, ההכרה בריבונות שלנו ברמת הגולן. תמיד יש משהו. אז כדי להפוך אותי לעדיפות זה אומר שלממשלה צריך להיות אכפת ממני כדי להגיד באופן גלוי: זה מה שאנחנו רוצים, זה הזמן שלו לחזור הביתה".

לדבריו, "אני מודאג מאוד ממה שנגזר מכך לגבי המחויבות של הממסד הפוליטי ולביטחון של כולם. אם לא אכפת לכם מאדם כמוני שבילה 30 שנים בכלא בשם ארץ ישראל ואזרחיה, כמה דאגה אפשר להפגין כלפי כל אחד במדינה? מחיילינו ועד האזרחים".

פולארד סיים ואמר כי "אם אתם לא נוקטים מחויבות כזו כלפי אדם אחד, זה מעיד על כך שאין לכם מחויבות כלפי אף אחד במדינה. זה המבחן. האם תהיו מוכנים להילחם למען אדם אחד? ואם לא, אז תסיקו את המסקנות בעצמכם".

יונתן פולארד ג'ונתן פולארד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד