י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היו דקה מהיפותרמיה"

מזג האוויר הסוער: קשישים חולצו בנס ציונה

מזג האוויר הסוער במהלך סוף השבוע הובילו להצפות רבות בערים ברחבי הארץ. בנס ציונה חולץ זוג קשישים שכמעט סבלו מהיפותרמיה, לאחר שהמים בביתם הגיעו עד לספה. הנחל בפארק הלאומי ברמת גן עלה על גדותיו

מזג האוויר הסוער: קשישים חולצו בנס ציונה
אמבולנס של מד"א צילום: דוברות מד"א

בעקבות מזג האוויר הסוער, עשרות מקרי הצפות ושיטפונות אירעו במהלך השבת בכל רחבי הארץ. הצפות גדולות ופעולות חילוץ היו בין היתר, בנס ציונה, יהוד, ראשון לציון, אור יהודה, חולון, תל אביב, חיפה ובערים נוספות. 

בשעה 07:25 בבוקר התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על הצפה בבית ברחוב גיבורי ישראל ברמלה. דיירי הבית חולצו ללא נפגעים.

אירוע קשה של הצפות היה ברחוב העצמאות שבנס ציונה, שם חולצו 18 אנשים, חלקם קשישים. 40 לוחמי אש מתחנת הכיבוי שברחובות, בסיוע צוותים מיחידת להבה, פעלו במשך שעות ארוכות לחילוץ אזרחים מהבתים ברחוב - לאחר שכבר בשעה 05:00 לפנות בוקר התקבלו דיווחים על עליית מפלס המים בו. במקרה אחד חולץ זוג קשישים שכמעט סבלו מהיפותרמיה, לאחר שהמים בביתם הגיעו עד לספה.

ליאל נואה, כבאי שהשתתף בחילוץ זוג הקשישים, סיפר: "מדובר בזוג שגר ביחידה פנימית ברחוב העצמאות שהוצף. המים שם הגיעו לגובה מטר ו-70 ס"מ. באמצע האירוע ביקשנו שכולם ישמרו על שקט, וביקשנו מכל מי שבמצוקה לצעוק - ופתאום שמענו את האישה זועקת: 'אני, אני, אני'. הם עמדו על הספות, כל הבית היה מלא במים. הם בני 80 פלוס והיו דקה מהיפותרמיה. אם לא היינו מגיעים אליהם, אני לא יודע כמה זמן הם היו מחזיקים. נשקפה סכנה אמיתית לחייהם".

ממד"א נמסר כי "נכון לשעה 11:00 חולצו מהבניינים 22 דיירים (שלא נזקקו לטיפול רפואי) מתוכם קשישים, מרבית הדיירים פונו בסיוע צוותי מד"א לבתים של בני משפחה, המתגוררים באזור. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א ממשיך לאבטח רפואית את צוותי הכבוי הפועלים במקום לשאיבת המים".

בנוסף, בעקבות ההצפות עלה על גדותיו הנחל בפארק הלאומי ברמת גן. בעיר חיפה נחסמו לתנועה רחובות שלמים בעקבות הצפות וחשש מלכודים.

ועם זאת, יש גם חדשות טובות. במהלך השבת ירד לראשונה שלג בחרמון, ומערכת שלגים נוספת צפוייה בימים הקרובים. בשירות המטראולוגי מציינים כי ביום חמישי הקרוב צפויה מערכת חורפית נוספת.

תחזית מזג האוויר גשם סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד