י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ערים נוספות יהפכו אדומות

שר הבריאות מעוניין לפתוח את מערכת החינוך במלואה

במשרד הבריאות שוקלים לשנות את ציוני הערים האדומות כך שערים נוספות ייכנסו להגדרה "אדומות" וכך לפתוח בשאר הערים הירוקות את כלל מערכות החינוך

שר הבריאות מעוניין לפתוח את מערכת החינוך במלואה
השר יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחר בבוקר (ראשון) צפויים לחזור ללימודים תלמידי כיתות ה'-ו', כמו גם חלק מתלמידי התיכון, למרות התנגדותו של שר הבריאות יולי אדלשטיין. כעת, מדווחים בחדשות 12 כי במשרד הבריאות שוקלים לשנות את ציוני הערים האדומות, מה שיהפוך ערים נוספות לאדומות ופתיחת מערכת החינוך במלואה בערים ירוקות.

על פי הדיווח, בכירי משרד הבריאות בהם יולי אדלשטיין מקדמים תכנית זו מכיוון שמרבית התלמידים הלומדים בבתי ספר בערים ירוקות מתגוררים בערים אלה ואין חשש שיהיה ערבוב בין ערים אדומות לירוקות.

עוד דווח בחדשות 2, כי סגן שר הבריאות יואב קיש מקדם פיילוט להשארת בתי ספר פתוחים גם בערים אדומות. בשבועות הקרובים צפויים לקדם פיילוט שיורחב לערים מרכזיות ברחבי הארץ כמו תל אביב, ירושלים ובני ברק. במסגרת הפיילוט התלמידים והמורים יידרשו לעבור בדיקות - כך שגם אם התחלואה תעלה והערים יהפכו מירוקות לאדומות, בתי הספר יישארו פתוחים.

שר החינוך יואב גלנט קיים התייעצות עם שר המדע יזהר שי ובכירים במשרד הבריאות כדי להוביל את המהלך בהקדם. עם זאת, בדיון נשמעה טענה לפיה משרד הבריאות הפך את מערכת החינוך לאמצעי כדי לאזן את ההפרות שעליהן אינם מצליחים להשתלט. 

קורונה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד