י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צריכים למחות

הרבי מסלאנים על חזרתו של ליצמן "חילול השם"

הרבי מסלאנים התייחס לחזרתו של ליצמן לתפקיד שר "זה חילול השם צריכים למחות על זה, לפני הבחירות התחייבו שלא ייקחו שר כל הפוליטיקאים שיקרו והבטיחו וכרגיל לא מקיימים ההבטחות". האזינו להקלטה 

הרבי מסלאנים על חזרתו של ליצמן "חילול השם"
האדמו"ר מסלאנים צילום: אברמי ברגר

סוגיית לקיחת תפקיד שר ביהדות התורה חזרה שוב לשולחן האדמו"רים לאחר שח"כ ליצמן שוב מונה לשר לאחר סאגה שנמשכה.

מי ששוב יצא למתקפה הוא האדמו"ר מסלאנים שכבר הביע דעתו מספר פעמים שפורסמו כאן בעבר במהלך שמחת שבע ברכות שנערכה ביום חמישי לנכדת הרבי בעיר בית שמש. 

הרבי פתח ואמר "זה ענין של חילול ה' וצריך למחות על כך, לפני הבחירות דיברתי עם אנשי אגודת ישראל שיתחייבו שלא יכנסו לממשלה, הם היו אצלי והבטיחו, אבל אחרי הבחירות אתם יודעים איך זה נראה, אז הבטיחו, ונכנסו לממשלה. הציבור לא קיבל את זה, הייתה מחאה ציבורית בעניין והם יצאו תקופה אחר כך מהממשלה, והם אמרו שיהודי חרדי לא יכול לשבת בממשלה".

"כל ההבטחות האלו שהם אמרו שהם לא ייכנסו לממשלה, והם ראו שגם אחרי שנכנסו שעשו מהם צחוק והם יצאו מהממשלה, זה חילול ה'. מועצת גדולי התורה לא מתפקדת כבר תקופה ארוכה, ובדבר אחד מערבים אותם שאת הבוץ זורקים עליהם (כביכול הם מקבלים את ההחלטות) והפוליטיקאים עושים חוכא ואיטלולא מגדולי התורה, הם עושים מה שהם רוצים".

הרבי מסלאנים הטעים את הדברים לפרשת השבוע תולדות על ההבטחות של לבן על השידוך של רבקה "ארמי אובד אבי", וגם כשהיא הייתה אמורה לשבת שבעה על בתואל, אליעזר לקח אותה משם, ואחר כך ראו שלבן הארמי כל ההבטחות שלו היו ברמאות ולא התכוון לעמוד במילתו".

הרבי מסלאנים המשיך ואמר: אגודת ישראל צריכה לענות בעיקר על שתי שאלות מרכזיות:

1. מה השתנה היום מתשל"ז שמועצת גדולי התורה פסקה שלא יישבו בממשלה מה נהיה מאז ועד היום, איך הם נכנסים לממשלה אין ב"ד יכול לבטל דברי ב"ד חברו אלא אם הוא גדול ממנו בחכמה ובמנין.

2. ועוד שאלה איך מפלגה שנקראת יהדות התורה יכולה להיות שותפה בממשלה שמורדת בתורה, כל הציונות הוקמה כדי למרוד בה' ובתורתו, ומעשה שטן הצליח והציונים תפסו את משוכות השלטון בכח הזרוע והם מושלים כאן, אבל האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתם, האם אנחנו יכולים לקחת אחריות על מה שהממשלה עושה, זה ענין של חילול ה' ובמקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב ואני רוצה למחות שיידעו שזה חילול ה' הכניסה של יהדות התורה לממשלה. 

ההקלטה של הרבי מסלאנים. באדיבות קו 'קול בחצרות'

הרבי מסלאנים יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד