י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ניחש את הסיפרה השישית

צפו: הכתב גילה את הקוד לוועידת שרי ההגנה ופרץ בשידור חי

עיתונאי הולנדי ניצל שגיאה ביטחונית בכדי להתחבר לשיחת וידאו עם שרי ההגנה של האיחוד האירופי. "אני מצטער שקטעתי את הוועידה שלך, אעזוב" אמר הכתב לדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי • צפו בתיעוד מהשידור

צפו: הכתב גילה את הקוד לוועידת שרי ההגנה ופרץ בשידור חי
העיתונאי ההולנדי בוועידה החסויה צילום: צילום מסך

שרי ההגנה של האיחוד האירופי וראש מדיניות החוץ של הגוש, ג'וזפ בורל, הופתעו במהלך ועידת וידאו חסויה ביום שישי, כאשר כתב השדר ההולנדי RTL Nieuws קיבל גישה לשיחה.

הכתב, דניאל ורלאן, השתמש במידע מפוסט שצייצה בטוויטר שרת ההגנה ההולנדי אנק ביילבלד. השרה פרסמה תמונה שלה עובדת מהבית בזמן שהשתתפה בכנס. הפוסט כלל תמונה של מסך המחשב הנייד של השרה עם עמיתיה לאיחוד האירופי, תמונה אחרת, שהוסרה מאז, הראתה חמש ספרות מתוך שש ספרות הדרושות כדי לקבל גישה לשיחה. העיתונאי ניחש את הסיפרה השישית, והתחבר לשיחה.

משתמש אנונימי בטוויטר פרסם את המידע לאתר RTL Nieuws, מה שגרם לוורלן לנסות לפרוץ לפגישה. 

בסרטון שפרסם העיתונאי נראה ראש מדיניות החוץ, ג'וזף בורל שואל את העיתונאי "מי אתה?" ומציין כי השיחה "יורטה".

"עכשיו אני צריך להפסיק" המשיך בורל לפני שפנה שוב לכתב. "מה שלומך?" הוא שאל. "היי, אני בסדר, מה שלומך", ענה העיתונאי.

לאחר מכן שאל בורל אם הכתב מודע לכך שהוא "נכנס לכנס חשאי", כשברקע נשמעים קולות צחוק. "כן, אני מצטער, אני עיתונאי מהולנד" ענה ורלאן. "אני מצטער שהפרעתי לכנס שלך, אני אעזוב כעת."

לאחר מכן אמר בורל כי ההפרה היא עבירה פלילית, "אז כדאי שתצא במהירות", כשהכתב עונה ב"כן. ביי, ביי".

לא ברור מאם ורלאן יעמוד בפני השלכות משפטיות על מעשהו יוצא הדופן.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הגיב: "זה מראה שוב כי השרים צריכים להבין עד כמה צריך להיות זהיר עם טוויטר". גורם במשרד ההגנה ההולנדי הגדיר את האירוע כ"טעות מטופשת".

גורם דיפלומטי של האיחוד האירופי אמר לסוכנות הידיעות AFP כי הפגישה נקטעה מיד לאחר שהכתב קיבל גישה. "אולי היה צחוק, אבל האירוע נחשב לחמור מאוד", אמר הפקיד.

נטליה לויזאו בכירה באיחוד האירופי צייצה בטוויטר: "תודה לדינאל ורלאן על פריצה לכנס שרי ההגנה של האיחוד האירופי. מלבד צחוק טוב, אני מקווה שזה יעלה את המודעות בנושאי אבטחת תקשורת במוסדות האיחוד האירופי, אם זה המקרה, אתה תהיה הגיבור שלי".

הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד