י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התערבות בוטה?

טוויטר הודיעה: החשבון הרשמי של הנשיא יעבור לביידן

בעוד תוצאות הבחירות עדיין לא פורסמו באופן רשמי לאחר שהנשיא המכהן מערער עליהן באופן משפטי, רשת טוויטר נוקטת צד באופן אולי לא מפתיע ומצהירה כי בעוד חודשיים, החשבון הרשמי של נשיא ארה"ב על 25 מיליון עוקביו יעבור לשליטתו של הנשיא הנבחר ביידן

טוויטר הודיעה: החשבון הרשמי של הנשיא יעבור לביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

טוויטר תעביר את השליטה בחשבונו הרשמי של נשיא ארצות הברית לג'ו ביידן ב-20 בינואר, ללא קשר לשאלה, האם דונלד טראמפ יעזוב את הבית הלבן, כך נחשף.

לנשיא ארצות הברית יש שלושה חשבונות, הראשון הוא חשבונו הפרטי, השני הוא חשבון השייך לממשל ארצות הברית ונקרא POTUS. (נשיא ארצות הברית) והחשבון השלישי הוא "הבית הלבן". כך ששני החשבונות הללו הם שייכים לממשל ולא לדונלד טראמפ.

הנשיא דונלד טראמפ טרם ויתר על הבית הלבן לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, אך חשבון הטוויטר POTUS יועבר לביידן בכל מקרה, כך על פי טוויטר. "טוויטר מתכוננת באופן פעיל לתמוך במעבר של חשבונות טוויטר מוסדיים של הבית הלבן ב-20 בינואר 2021", כך אמר דובר טוויטר ניק פאקיליו לאתר 'פוליטיקו'.

טראמפ צייץ 10,900 פעמים מאז השתלט על חשבון POTUS בינואר 2017, אך כל ההודעות שלו יועברו לארכיון והחשבון יאופס לאפס ציוצים, ויעבור לביידן ב-20 בינואר.

מטוויטר נמסר כי לא יהיה צורך לשתף מידע בין צוותי הנשיאות היוצאים והנכנסים. אבל סביר להניח שיש הבדל קטן, שכן לטראמפ יש כמעט 90 מיליון עוקבים בחשבון הפרטי שלו, ואילו לחשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית יש פחות מ-33 מיליון. ולחשבון 'הבית הלבן' יש מעל 25 מיליון עוקבים.

לג'ו ביידן יש קצת פחות מעשרים מיליון עוקבים, אך סביר להניח שהמספר יכפיל את עצמו ברגע שייכנס לתפקידו באופן רשמי.

חשבונות אחרים שיעברו לממשל הבא כוללים את 'סגן נשיא ארצות הברית' ואת החשבון של FLOTUS - 'הגברת הראשונה'. שני החשבונות שייכים לבית הלבן, כולל החשבון של "דוברות הבית הלבן".

מלאניה טראמפ צייצה סך הכל 1,297 פעמים בארבע השנים האחרונות ואילו סגן הנשיא היוצא מייק פנס, צייץ עד היום 9,294 פעמים.

כאשר הנשיא ברק אובמה עזב את הבית הלבן בשנת 2017, חשבונות הטוויטר של הממשל הועברו לארכיון והושארו להנהלת הארכיון הלאומי ומינהל הרשומות. הציוצים של אובמה נמצאים בחשבון POTUS 44, אך החשבון אינו פעיל.

ג'ו ביידן טוויטר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד