י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי יבדוק את הבדיקות?

שופטים קבעו: בדיקות המטוש אינן מדויקות

זה קרה בפורטוגל: במהלך ערעור שהגישו תיירים על החלטה לחייבם בבידוד על סמך בדיקות PCR באמצעות מטוש, קבעו השופטים "לא השתכנענו שהבדיקה נכונה"

שופטים קבעו: בדיקות המטוש אינן מדויקות
בדיקת קורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הכלי המרכזי של העולם במאבק בקורונה הוא בדיקות PCR הנדגמות באמצעות מטוש. אפשרויות אחרות לבדיקות קורונה מהירה נקבעו כלא אמינות ורק המטוש הנצחי ממשיך להיתחב ללועם של מיליונים ולקבוע אם הנגיף מקנן בגופם או לא.

אך כעת שופטים בפורטוגל מטילים ספק באמיתות הבדיקות וקבעו כי לא ניתן לחייב אנשים להיכנס לבידוד על סמך הבדיקות הללו. המשמעות: בהיעדר כלי אבחוני מיידי לאיתור נשאי קורונה לא ניתן לשלוט בקצב התפשטות המגפה.

הקביעה התקבלה בתגובה לערעור שהגישו תיירים מגרמניה שחויבו בבידוד במדינה אחר שבדיקת המטוש של אחד מהם יצאה חיובית. ערעור שהוגש וניסה לנפץ את אמיתות הבדיקה התקבל והשופטים קבעו כי על סמך המידע הנוכחי ומידת המהימנות של תוצאות הבדיקה, לא ניתן לחייב אנשים לשהות בבידוד – צעד שפוגע בחירותם באופן ממשי ומיידי, כל עוד לא הוכח שהם חולי קורונה, ובדיקות המטוש, לדידם, אינה הוכחה ברורה.

קשה להאמין שהקביעה תתקבל גם במדינות אחרות, בייחוד לאור העובדה שבדיקות PCR מקובלות כנכונות ושימוש המוני בהן הצליח לבלום את התפשטות המגפה במדינות העולם, אך לא ניתן להתעלם מהקביעה לפיה אמינות הבדיקות לוקה בחסר.

קורונה פורטוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד