י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתגובה למתקפה של גנץ

נתניהו: מערכת החינוך תיפתח כמתוכנן, זה לא עומד להשתנות

סוער בישיבת הממשלה השבועית: גנץ תקף את דחיית ישיבת קבינט הקורונה. נתניהו הרגיע והצהיר: מערכת החינוך תמשיך כמתוכנן. במקביל, הזהיר פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש מהסרה פזיזה מידי של ההגבלות

נתניהו: מערכת החינוך תיפתח כמתוכנן, זה לא עומד להשתנות
בנימין נתניהו נואם במליאה צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסאגה סביב חזרת הכיתות הגבוהות ללימודים, "כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. זה לא עומד להשתנות" הצהיר נתניהו.

ההצהרה של נתניהו מגיעה לאחר הבקורת שספג משתופו להנהגת המדינה יושב ראש מפלגת כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ שתקף את דחיית ישיבת הקבינט למחר, גנץ הוסיף וזעם "צר לי ששמעתי על דחיית קבינט הקורונה מהתקשורת".

יצויין כי גם ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, תמך בהצהרתו של ראש הממשלה והצהיר כי "צריך לראות איך עושים את זה בצורה בטוחה".

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה גם לנושא החיסונים ואמר: "בסוף השבוע הבאנו הישג נוסף במאבק נגד נגיף הקורונה. הגענו להבנה עם חברת אסטרה-זניקה לרכישת מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אני מציין שזה מצטרף להסכמים שהגענו אליהם עם פייזר ומודרנה על אספקת מיליוני חיסונים אחרים למדינת ישראל". המדיניות שלנו היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן. הכלל שקבעתי הוא - עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר".

פרויקטור הקורונה הוסיף "יש לנו תקופה של חודשים שנצטרך להתמודד עם המחלה גם כאשר החיסונים יגיעו. ייקח זמן עד שיתנו את החסינות הכלל אוכלוסייתית. התקווה שלנו והאופק זה בהחלט החיסונים, ובשבועות האחרונים היו התפתחויות מאוד יפות אבל צריך לדעת שצריך אורח רוח בעניין הזה". הוא הסביר כי "יש אתגר גדול מאוד בלעודד אוכלוסייה להתחסן ונערכים לזה גם בהיבט הלוגיסטי וגם בהסברתי. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

"בעקבות היציאה מהסגר שהיה יש לנו עלייה קצת איטית בשבוע האחרון, זו נקודה מאוד מורכבת, כי רוצים להרחיב את פתיחת המשק והחינוך, ומצד שני לא רוצים להגיע למצב שבו התחלואה קופצת ואנחנו מאבדים שליטה עליה" הצטרף הפרופסור אש לקריאתו ואזהרתו הדומה של סגן שר הבריאות קיש.

מוקדם יותר הבוקר התייחס גם שר הבריאות לסאגה סביב פתיחת מערכת החינוך ותקף "אנחנו באנו והצגנו בצורה מסודרת איפה יש יותר ואיפה פחות סכנה אפידמיולוגית, נכון שבחינוך יש סכנה, אבל אילו כולם היו לא רק מצהירים על חינוך כערך עליון אלא אומרים "'לא ניתן לפתוח דבר אחר לפני שפותחים את כל הכיתות במערכת החינוך" אז באמת כך היינו פועלים, ההורים היו צריכים לומר "קודם כל הילדים חוזרים לבתי הספר" אבל לצערי הרב ההורים רוצים להחזיר את הילדים ורוצים עוד אלף ואחד דברים".

עוד הוסיף אדלשטיין "משרד הבריאות אף פעם לא היה בדעה שאסור לחדש את הלימודים. אין שום גורם במדינה שבאמת, שם את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות. אי אפשר לומר כל פעם בכל תחום משרד הבריאות אשם, נגיף קורונה אשם. נמאס לי לראות איך מגלגלים על אנשי משרד הבריאות רובם ככולם רופאים את האשמה בכול דבר. הם לא אשמים שמשהו סגור. אנחנו ממליצים המלצות רפואיות ושאר הגורמים כל אחד בתחומו צריכים לדאוג שההחלטות יבוצעו" 

 

משרד החינוך קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד