י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משחקים במספרים?

נחשף: מספר המאושפזים האמיתי בבתי החולים נמוך מהמדווח

האם מישהו משחק במספרים המדווחים לתקשורת? בדיקה שערך חדשות 12 מצא כי מספר המאושפזים במח' הקורונה בבתי החולים שונה ונמוך מזה שמדווח בפועל. מי נהנה מהעלאת המספרים?

נחשף: מספר המאושפזים האמיתי בבתי החולים נמוך מהמדווח
מחלקת טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כמה חולי קורונה שמאושפזים בבתי החולים יש באמת? בימים האחרונם אנו מדווחים על עליה במספר החולים, כולל גם אלו שמאושפזים בבתי החולים, אך בדיקה שערכו  ב-N12 מול מחלקות הקורונה בכל בתי החולים בארץ עלה כי נכון להיום, מאושפזים בהן 392 בני אדם. זאת, כאשר בנתונים המוצגים באתר משרד הבריאות ובדוח תמונת מצב קורונה שמוצגים בין היתר בפני מקבלי ההחלטות, מספר המאושפזים בבתי החולים בעקבות הידבקותם בקורונה גבוה בהרבה - ועומד על 576.

מהתחקיר המפתיע שערכה כתבת הבריאות של חדשות 12, ענבר טוויזר, עולה השאלה לאן בעצם נעלמו החולים אם הם אינם נמצאים במחלקות הקורונה? אך התשובה לכך יותר ממפתיעה: מתברר שבמשרד הבריאות ממשיכים לספור גם חולים שהחלימו מהנגיף ואינם מדבקים מבחינה אפידמיולוגית, אבל עדיין מאושפזים במחלקות אחרות של בתי החולים מסיבות שונות. ולא רק הם כלולים בספירה: גם אנשים שנדבקו בנגיף, השתחררו מבית החולים, שבו אליו לאחר מכן עקב מחלה אחרת ומתאשפזים שוב, נחשבים כמאושפזי קורונה...

במשרד הבריאות השיבו לשאלת N12 בנושא ואמרו כי יש למעשה שני מספרים: "האחד הוא של כאלו שמאושפזים במחלקות ייעודיות לקורונה, כלומר מאושפזים מאומתים ונכון לבוקר זה מספרם עומד על 392, וזה כולל את כלל בתי החולים. המספר השני - הוא של כאלו שכבר עברו את השלב המדבק ומוגדרים כעת מבחינה אפידמיולוגית כ"מחלימים" אך עדיין מאושפזים במחלקות אחרות שאינן ייעודיות לקורונה כגון מחלקות פנימיות. נכון לבוקר זה, מספרם הוא 576". 

עוד מתברר בכתבה כי למרות שמקדם ההדבקה חצה את ה-1 ועומד על 1.06, מנהלי בתי החולים לא מרגישים את ההשפעה בשטח, ובכל הנוגע לבדיקות - אחוז החיוביים עומד על כ-2.5% בשבועות האחרונים. ממוצע הנדבקים השבועי בסך הכול עומד על 723, ובכלל - לעומת המצב במקומות אחרים בעולם, שלא לדבר גם על המצב טרום הסגר השני, נראה שאין חשש כבד ליציאה משליטה.

‎מהנתונים שנאספו על ידי N12 עולה, כי בשיא המגפה מחלקות הקורונה נאלצו להכיל יותר מפי 10 ממספר המאושפזים בהן היום. במרכז הארץ ובדרום ישנן מחלקות שעומדות כמעט ריקות, אך בצפון לעומת זאת, שם קיימת כידוע תחלואה ניכרת במגזר הערבי, הירידה פחות מורגשת.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד