ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התחלואה החרדית בנחיתה

פרופ' סגל: "התחלואה במגזר הערבי מעלה את המדדים הארציים"

בעוד במגזר החרדי התחלואה יורדת כלפי מטה בשיעור חד ומהיר, כשגם הטענות על 'תחלואה חבויה' הופרכו, נראה שהתחלואה המתפשטת במגזר הערבי עומדת להפוך את הקערה על פיה. פרופ' סגל: "51% מהמאומתים החדשים הם מהמגזר הערבי"

פרופ' סגל: "התחלואה במגזר הערבי מעלה את המדדים הארציים"
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מי מעלה את התחלואה? בעוד במגזר החרדי הירידה בתחלואה הפכה לעובדה, כשגם הטענות על 'תחלואה מוסתרת' הופרכו נוכח העלייה בבדיקות שהניבו מספר חולים נמוך מאד, מתברר כי דווקא במגזר הערבי התחלואה הולכת ומתפשטת והדבר משפיע על המדדים הארציים. מי שאומר זאת בשמו הוא הפרופ' ערן סגל ממכון וייצמן, שקובע היום כי "ההתפשטות במגזר הערבי מתגברת ומעלה את המדדים הארציים".

הפרופ' סגל, שניתוחיו מלווים את מקבלי ההחלטות מאז החלה המגיפה, הציג היום את הנתונים העדכניים המלמדים כי בעוד במגזר הכללי חלה ירידה של 3% במאומתים, הרי שבמגזר הערבי ניכרת עליה חדה. "51% מהמאומתים החדשים הם מהמגזר הערבי", גילה הפרופ' סגל שהוסיף כי בחלוקה למגזרים,  מקדם הדבקה במגזר הערבי עומד על 1.19 במאומתים  ואילו במאושפזים 1.16. אגב, עליה זו ניכרת גם בבתי החולים עצמם, כאשר רק בבתי החולים שבצפון ניכרת פעילות של מחלקות הקורונה, בעוד במרכז וביתר בתי החולים המחלקות הולכות ונסגרות. 

גם במגזר הכללי הקורונה בירידה, כאשר ניכרת ירידה של 3% במאומתים למרות העלייה של 20% בבדיקות (מקדם 0.98). במקביל, מזוהה עליה של  7% באשפוזים. מי שמפתיע הוא המגזר החרדי שאליו משתייכים  רק 8% מסך המאומתים (מקדם 0.92) ו-4% מאשפוזים חדשים. מדובר בירידה חדה ומובהקת, וזאת למרות מספר הבדיקות הגבוה שנערכו בימים האחרונים במגזר החרדי ואשר הניבו בסופו של דבר שיעור זעום של חיוביים.

לדעתו של הפרופ' סגל "ההתפשטות במגזר הערבי מעלה כלפי מעלה את המדדים הארציים", כאשר לדבריו, אילו במגזר הערבי אחוזי התחלואה היו יורדים, כנראה שהיינו רואים דעיכה מושלמת של מה שכונה כ'גל השני'.

 

ערבים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד