י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער בגואטמלה

צפו: המפגינים זעמו על הקיצוץ בתקציב ושרפו את הקונגרס

מאות אזרחים הסתערו על בניין הקונגרס בגואטמלה על רקע הפגנות נגד הנשיא אלחנדרו ג'יאמטיי על אישור קיצוץ התקציב בחשאי לפנות בוקר, בזמן שהמדינה נפגעה על ידי הוריקנים ונגיף הקורונה

צפו: המפגינים זעמו על הקיצוץ בתקציב ושרפו את הקונגרס
המהומות בגואטמלה צילום: צילום מסך

מאות מפגינים בגואטמלה הסתערו ביום שבת על בנין הקונגרס בגואטמלה סיטי, והציתו חלקים מהבניין. המהומות היו המשך למחאה ההולכת וגוברת נגד הנשיא אלחנדרו ג'אמטיי על אישור הקיצוץ בתקציב של החינוך והבריאות.

בנוסף כ-7,000 איש התאספו מחוץ לבניין ארמון הנשיאות, במחאה נגד הנשיא אלחנדרו ג'יאמטיי.

בעקבות אישור התקציב של 13 מיליארד דולר (11 מיליארד אירו) לשנת 2021. זוהי תוכנית ההוצאות הגבוהה ביותר אי פעם במדינה, המייעדת את מרבית הכספים לפרויקטים הקשורים לעסקים גדולים במדינה בה יש עוני רב. המפגינים האשימו את הממשלה בהעברת התקציב בסתר, ודרשו את התפטרותו של הנשיא בגין אישורו.

בסרטונים ברשתות החברתיות נראה עשן בוקע מחלון בבית המחוקקים במדינה ועולה באש, היו גם דיווחים על אנשי ביטחון שירו ​​גז מדמיע על מפגינים. ודווח על מספר רב של נפגעים.

"כל מי שיוכח כי השתתף במעשים הפליליים ייענש במלוא עוצמת החוק", כתב הנשיא בטוויטר. הוא הוסיף כי הוא מגן על זכותם של אנשים למחות, "אך איננו יכולים לאפשר לאנשים להשחית רכוש ציבורי או פרטי".

סגן הנשיא גילרמו קסטילו אמר כי הוא מוכן להתפטר וקרא לנשיא להטיל וטו על התקציב. לאחר שפרצו עימותים במהלך הפגנות ביום שישי, המהומות המשיכו ביום שבת עם אלימות גדולה.

גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד