ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"התרסה כנגד הליכוד והעומד בראשו"

על סף בחירות; גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה; בליכוד תוקפים

בני גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים בן ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי. העיתוי הפוליטי: בעוד 4 חודשים יגיע גנץ לנקודת היציאה השנייה של ההסכם בינו לבין נתניהו, ונדמה כי גנץ ויתר על מאבקו בתקציב 2020, ומניח כעת את כובד משקלו על תקציב 2021 • יו"ר הקואליציה תוקף

על סף בחירות; גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה; בליכוד תוקפים
בני גנץ צילום: David Cohen/Flash90

בשבוע שעבר פרסם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כי קיבל החלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט. זאת, לאחר שבועות של עבודת מטה שהתקיימה בשבועות האחרונים במשרד הביטחון ובהתאם לסמכותו על פי סעיף 8א לחוק הממשלה.

היום (ראשון) הודיע גנץ כי קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי. באם שמים לב לעיתוי הפוליטי, בעוד 4 חודשים, בחודש מרץ, יגיע גנץ לנקודת היציאה השנייה של ההסכם בינו לבין נתניהו, ונדמה כי גנץ ויתר על מאבקו בתקציב 2020, ומניח כעת את כל כובד משקלו על תקציב 2021 שיגיע לאישור יחד עם תוצאות וועדת החקירה, ואז יהיה פשוט יותר לגנץ לצאת לבחירות.

עוד הנחה גנץ את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון והדגיש בפניהם, כי הם נדרשים לבצע את עבודתם באופן עצמאי, ללא מעורבות הדרגים הפוליטיים. כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת, תוצאות ועדת החקירה יפורסמו באופן שקוף לציבור, הדגש גנץ.

בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

גנץ החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה. סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית וכיום הוא כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.

לצידו, מינה השר חברים נוספים לוועדה: יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

בכתב המינוי שהכין גנץ לוועדה, מפורטים הנושאים הבאים שייחקרו: הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות. ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם, מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי. תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון. ומעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיב להודעת השר גנץ שמקים ועדה עם תאריך שעלולה להשפיע על הבחירות: "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה כנגד הליכוד והעומד בראשו", אמר זוהר.

לטענתו, "למרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה", שהוא מאשים, "היום קיבלנו עוד הוכחה שגנץ גורר בכוח את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר עולמי".

עוד אמר חבר הכנסת זוהר בהודעתו: "צר לי כי במקום לסייע לרה"מ במאמצים להביא חיסונים לאזרחי ישראל, גנץ עוסק בניסיון להחזיר אליו מנדטים של כמה שונאי נתניהו".

השר לשיתוף פעולה איזורי, אופיר אקוניס (הליכוד) אמר: "בהחלטתו של גנץ להקים ועדה שהוא עצמו אמר שאין בה כל צורך, הוא פרק את השותפות ואת האחדות הלאומית. הוא בחר לדרדר את ישראל לבחירות המיותרות ביותר בתולדותיה. בזמן הזה, שבו ישראל עדיין נאבקת בנגיף הקורונה הוכיחה ״כחול לבן״ שאצלה הפוליטיקה הקטנה היא לפני הכל - ולא ישראל לפני הכל".

מהליכוד מסרו בתגובה כי "רק לפני 4 חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה ״לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה".

מה נשתנה ב-4 חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות.

הציבור הישראלי חכם ורואה את התרגילים שלהם. מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל והבאת חיסונים למדינה במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים."

בני גנץ בנימין נתניהו צוללות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד