י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברוח התקופה

לא תאמינו מה שמו של בית הכנסת החדש • צפו

בעקבות הקורונה, התארגנה קבוצת יהודים ופתחה בית כנסת חדש ומפואר • את שם בית הכנסת המפתיע החליטו מתפללי המקום לכתוב בכל מקום אפשרי, על אבן בכניסה לבית הכנסת, על הפרוכת, על כיסוי עמוד החזן, על כל ספרי הקודש, כולל סידורים חומשים, וספרי תהילים

לא תאמינו מה שמו של בית הכנסת החדש • צפו
בית הכנסת אנשי קורונה צילום: באדיבות המצלם

בחג השבועות האחרון לאחר שלא היה אפשר להתפלל ברוב עם והדרת מלך עקב נגיף הקורונה ברחבי העולם, קבוצת יהודים ממיאמי - פלורידה התארגנה ופתחה בית כנסת שבהתחלה היה מאולתר, אך בהמשך הוא שודרג והפך ל"בית כנסת אנשי קורונה".

"בית כנסת אנשי קורונה" נמצא במיאמי ביץ' ברחוב פיין טרי בפלורידה, והוקם לאחר שלא היה אפשרות להתפלל בבתי הכנסת באזור. מתפללי המקום החליטו לכתוב את המילה "קורונה" בכל מקום אפשרי, על אבן בכניסה לבית הכנסת, על הפרוכת, על כיסוי עמוד החזן, על כל ספרי הקודש, כולל סידורים חומשים, וספרי תהילים.

רב בית הכנסת, הרב צבי בוגומילסקי, אומר ל"בחדרי חרדים" כי "בחג השבועות סגרו פה את כל בתי הכנסת, גם את מקומות התפילה של הנוצרים, אבל הפגנות הם נתנו לעשות חופשי, אנחנו נהיינו עייפים מעל השטויות האלה, בכל מיני מקומות בעולם אמרו ליהודים שהם לא יכולים להתפלל, זה היה כמו מלחמה נגד אנשים דתיים שרוצים להתפלל, אז פתחנו בית כנסת, אין לנו תוכנית להיות פתוחים עד ביאת המשיח, כי אנחנו מאמינים שיום אחד כולם יחזרו להיות בבית כנסת רגיל כמו פעם".

לגבי השם 'אנשי קורונה' אומר הרב כי "שאלו אותנו למה דווקא "אנשי קורונה" ולא נניח "אנשי חיל", כי אנשים אמרו שזה היה באמצע התקופה של הקורונה, ואמרנו שאנחנו אנשים דתיים שרוצים להמשיך כמו יהודים, וזה היה שם טוב, אנחנו לא הראשונים עם השם הזה, בקווינס שבניו יורק יש שכונה שנקראת "קורונה קווינס", בשנת 1910 היה שם בית כנסת עם השם 'אנשי חיים אנשי קורונה' אז אפשר להגיד שאנחנו השניים".

מיאמי חרדים מיאמי פלורידה מיאמי בית כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד