י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זיהוי בתוך דקה

טסים לדובאי? כל הנוסעים בתחבורה ציבורית תחת מעקב

כל הנוסעים בתחבורה ציבורית בתוך דובאי יהיו תחת מעקב למען הבטיחות • "דובאי תהיה העיר הבטוחה בעולם" • הטכנולוגיה תגיע בקרוב כאשר המדינה מתכוננת לארח את אקספו 2020 בדובאי בשנה הבאה

טסים לדובאי? כל הנוסעים בתחבורה ציבורית תחת מעקב
מגדלי פאר, כבישים וגשרים בדובאי צילום: unsplash

משטרת דובאי הקימה מערכת חכמה לזיהוי פנים לאבטחת כל התחבורה הציבורית של האמירות, פניו של כל אדם יזוהו תוך דקה אחת בלבד.

עובייד אל התבור, מנהל מחלקת אבטחת התחבורה בדובאי, אמר לתקשורת המקומית, כי המשטרה אמורה להכניס מערכת זיהוי פנים לתחבורה ציבורית כדי להבטיח יותר ביטחון לנוסעים ולתושבים. הטכנולוגיה תגיע בקרוב כאשר המדינה מתכוננת לארח את אקספו 2020 בדובאי בשנה הבאה- יריד עסקים ענק שנדחה ל-2021 עקב נגיף הקורונה.

"שימוש בבינה מלאכותית כמו זיהוי פנים הוכיח את יעילותו בזיהוי אנשים חשודים ומבוקשים. אנו שואפים לשפר את הביצועים שלנו על ידי בניית היכולות הנוכחיות שלנו, כדי להבטיח רמה גבוהה של ביטחון בתחבורה הציבורית", אמר אל התבור בראיון ל-Gulf News.

לדבריו, הטכנולוגיה תושק בחודשים הקרובים בכל תחנות המטרו באמירות דובאי. המשקפיים החכמים של משטרת דובאי המכונים Rokid T1, והקסדות החכמות ששימשו במהלך מגיפת נגיף הקורונה לסריקת טמפרטורות הנוסעים, יהיו בעתיד בטכנולוגיה מתקדמת יותר כמו זיהוי פנים בשביל לזהות אנשים מבוקשים.

"בדרך כלל לוקח לפחות חמש שעות לזהות חשוד, אך עם טכנולוגיית זיהוי פנים זה יקח פחות מדקה" אמר מפקד אבטחת התחבורה. משטרת דובאי שואפת לאמץ את חזונם של השליטים להפוך את דובאי לעיר הבטוחה והחכמה ביותר בעולם. "כל הנוסעים יהיו מאובטחים במהלך הנסיעה. צוותי ימ"מ מיוחדים ייפרסו בתחנות המטרו הגדולות" אמר, אל התבור.

"אנו מאמנים את הכוח בתרחישים שונים כמו משבר בני ערובה, פיגוע, שוד ואתגרים ביטחוניים שונים בתחנטת, אנו יכולים לדמות כל תרחיש כדי להגביר את רמת המוכנות לשוטרים שלנו", הוסיף אל התבור.

קורונה דובאי תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד