י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החלטה פורמלית

הנשיא פוטין עדיין לא מכיר בניצחונו של ביידן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מוכן להכיר בג'ו ביידן כמנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב מכיוון שטראמפ לא הודה בכך • הוא אמר שההחלטה לא לברך את ביידן היא "פורמלית" ללא מניעים נסתרים

הנשיא פוטין עדיין לא מכיר בניצחונו של ביידן
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומר כי הוא אינו מוכן להכיר בג'ו ביידן כמנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, מכיוון שדונלד טראמפ לא הודה בניצחון ביידן.

ג'ו ביידן הוכרז לפני כשבועיים כנשיא הנבחר על ידי התקשורת וטראמפ עד עתה מסרב לקבל את התוצאה בטענה להונאת זיופים גדולה. פוטין, שעדיין לא בירך את ביידן על זכייתו, אמר ביום ראשון לטלוויזיה הממלכתית הרוסית: "נעבוד עם כל מי שיש לו אמון של העם האמריקני, אך אמון זה יכול להינתן רק למועמד שניצחונו הוכר על ידי המפלגה המפסידה, או לאחר אישור התוצאות באופן חוקי", אמר פוטין. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

פוטין אמר כי ההחלטה לא לברך את ביידן היא "פורמלית" ללא מניעים נסתרים. והוסיף כי הוא מאמין שהיחסים בין ארה"ב לרוסיה 'נהרסו'. כשטראמפ ניצח בשנת 2016, פוטין מיהר לברך את טראמפ בבחירות ההן, ולאחר יום אחד הילארי קלינטון הודתה בהפסדה.

מספר ימים בלבד לאחר הבחירות הכריזו רשתות הטלוויזיה כי ביידן ניצח, אך דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר לעיתונאים כי הבחירות הללו שונות. "ברור שאתה יכול לראות שמגיעים עם זה הליכים משפטיים מסוימים עליהם הודיע ​​הנשיא המכהן - לכן מצב זה שונה, ולכן אנו רואים לנכון לחכות להודעה הרשמית," אמר.

פסקוב עוד אמר כי בבוא העת תגיע הודעת ברכה מפוטין עם כל הפרוטוקול הרשמי. "אני מזכיר כי ולדימיר פוטין אמר לא אחת שהוא יכבד כל בחירה של העם האמריקני, ויהיה מוכן לעבוד עם כל נשיא ארצות הברית שייבחר". אמר.

אף על פי שפוליטיקאים רוסים שיבחו באופן יוצא דופן את בחירתו של טראמפ ב-2016, וציפו שהוא יקיים את הבטחותיו לשיפור הקשרים, ממשלו איכזב את מוסקבה בחקיקת סנקציות, וגירש עשרות דיפלומטים רוסים בעקבות הרעלת הסוכן הכפול סרגיי סקריפל בבריטניה ואישר מכירת נשק לאוקראינה.

דונלד טראמפ ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד