י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סכום משמעותי

תמריץ לאזרחים: מי שיימצא חיובי יקבל כסף

משבר כלכלי? לא בסין. בניסיון לעודד את התושבים להיבדק לקורונה הבטיחה הונג קונג תשלם הגון למי שייצא חיובי בבדיקה

בדיקת קורונה. אילוסטרציה
בדיקת קורונה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד בארץ יצא משרד הבריאות בקמפיינים מושקעים שנועדו לעודד את האזרחים להיבדק לקורונה, בהונג קונג הסינית הוחלט לנקוט בצעד שונה לחלוטין: מענק בן 5,000 דולר הונגקונגי יוענק למי שייבדק לקורונה ויימצא חיובי. כך מנסה המדינה לעודד את הבדיקות לאור 43 מקרי תחלואה חדשים שהתגלו בה במהלך יממה אחת.

משרד הבריאות המקומי מודאג מהעליה החדה בתחלואה, בייחוד לאור העובדה שבכמה מתוך המקרים החדשים לא ידוע כיצד החיוביים נדבקו, מה שאומר שיש בעיר מפיצי על של המחלה, נשאים ללא סמפטומים שמדביקים אחרים מבלי לדעת שהם עצמם נגועים.

במקום לחייב המונים להיבדק כפי שנעשה בסלובקיה, הוחלט בהונג קונג לנקוט בגישה הפוכה: פרס כספי יובטח למי שייבדק ויימצא חיובי, כך אולי ינהרו המונים לעמדות הבדיקה שמספרם הוגדל משמעותית, ויתגלו הנשאים. הם יוכנסו לבידוד ותימנע עליה צפויה בתחלואה.

בינתים נדחתה ההכרזה על אפשרות מעבר בין סינגפור להונג קונג עבור תיירים, כפי שתוכנן, אך לאור העליה בהתפשטות הוחלט לדחות אתה הכרזה עד למועד מאוחר יותר, כשתושג שוב שליטה על המגפה.

בארץ לא ידוע על הצעה דומה – לשלם לאזרחים תמורת בדיקה. מעניין יהיה לעקוב אחר מגמת הבדיקות בהונג קונג לאור מדיניות התשלומים ולראות מה נכון יותר: המודל הסלובקי או זה ההונגקונגי.

 

קורונה הונג קונג סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד