ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מי תגיע ראשונה לקו הגמר?

פייזר: הבקשה לאישור החיסון הוגשה ל-FDA

נראה כי פייזר מקדימה את מודרנה במרוץ לחיסון כשהגישה בקשה רשמית למנהל המזון והתרופות האמריקני לאישור החיסון שפיתחה

פייזר: הבקשה לאישור החיסון הוגשה ל-FDA
הזרקת חיסון. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

חיסון תוך שלושה שבועות? על פי פרסום מטעם 'פייזר' כבר ביום שישיש הגישה החברה את הבקשה שלה ל-FDA לקבלת אישור לשימוש חירום בתרכיב החיסון שפיתחה לקורונה. בבקשה הודגש שעם קבלת מלוא האישורים הנדרשים, יש כוונה להתחיל לחסן בתרכיב זה 20-17 מיליון אמריקאים כבר באמצע דצמבר ואלה יהיו ראשוני המתחסנים בארה"ב.

דיווח מפורט בעניין פורסם בעיתון ניו יורק טיימס, שעדכן כי צוות גדול במיוחד של ה-FDA התבקש לבחון את תיק הנתונים הענק, המכיל אלפי עמודים, שהגישה החברה, המתעד את הניסוי הענק שערכה לבדיקת בטיחות החיסון ויעילותו. לאור העובדה שהבדיקה תימשך כשלושה שבועות נקבע כי ב-10 בדצמבר ייפגש צוות מומחים חיצוני שיעבור גם הוא על המסמכים ויבחן את הבקשה לקבלת האישור.

פייזר ומודרנה צמודות במירוץ לחיסון. נראה כי מודרנה תגיש בקשה דומה בימים הקרובים. כך או כך החיסון של שתי החברות מבוסס על טכנולוגיה דומה אך חדשנית, והוא רשם יעילות גבוהה במיוחד לצד בטיחות מרשימה. עם זאת, ההבדל המשמעותי בין החברות הוא בצורך האחסון של החיסון. זה של פייזר דורש אחסון בטמפרטורה קיצונית של 70- מעלות צלזיוס, ואילו החיסון של מודרנה נשמר בטמפרטורה של מקפיא ביתי, כ 20- מעלות.

על פי הידוע ראשוני המתחסנים בארה"ב יהיו עובדי הבריאות – רופאים ואחיות וכן מטפלות בדיירי בתי אבות ברחבי ארה"ב ואת הקשישים הדרים בהם.

קורונה חיסון לקורונה חברת פייזר חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד