י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שהשמחה במעונו

הרבי סיפר: אנשים מדמיינים כל השידוכים הם משמים

בעת שמחת האירוסין לנכדתו, שהתקיימה במוצאי שבת בחצר החסידות בקריה בנתניה, סיפר האדמו"ר מצאנז סיפורי צדיקים בנושא שידוכים שנסגרו משמים למרות שהיה נראה שאין שום סיכוי. 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מדברות קדשו של האדמו"ר 

הרבי סיפר: אנשים מדמיינים כל השידוכים הם משמים
הרבי מצאנז נושא דברים באירוסין צילום: שוקי לרר

אמש (מוצאי שבת, פרשת תולדות) נחגגה שמחת האירוסין לנכדתו של האדמו"ר מצאנז, במהלך דבריו בשמחה דיבר האדמו"ר במפתיע על ענייני שידוכים וגודל הסיעתא דשמיא שיש בכל שידוך ושידוך, איך שרואים בחוש ששידוך שצריך לצאת הוא יתקיים.

הרבי אמר את הדברים בשמחת האירוסין לנכדתו, בת לבנו הגה"צ רבי יוסף משה דוב הלברשטאם, ראש ישיבת צאנז, עם החתן שזכה לתואר 'מורינו', הבחור החשוב משה מרדכי מוטצען, בן הרה"ג רבי אהרן מוטצען, נכד גיסו של הרבי, הגה"צ רבי אפרים פישל מוטצען, גאב"ד קרית הבעש"ט בפתח תקווה, וחתן האדמו"ר מנדבורנה צפת.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מדבריו של הרבי. 

"במוצאי שבת יש ענין לספר סיפורי צדיקים", פתח הרבי, "ראיתי שפעם נכנס מישהו לרבי ה'שפת אמת' מגור זי"ע ושאל אותו לגבי שידוך, וה'שפת אמת' ענה על השידוך "זה שידוך מן השמים" כשיצא, סיפר לאנשי הבית את התשובה הנלהבת שקיבל. כשהסובבים שם מאוד התפלאו על הנוסח שקיבל".

"בהזדמנות הראשונה שאלו המקורבים את הרבי ה'שפת אמת' לפשר התשובה, ענה להם, פה בשידוך היה לי סימן שזה מן השמים, וסיפר: לפני תקופה קצרה נכנס אלי יהודי וסיפר שיש לו כמה בנות מבוגרות בבית ואף אחד לא רוצה להשתדך עמו כי כל העיר מסוכסכים איתו ומתי שמבררים עליו בשידוכים כולם מדברים עליו ומקלקלים את השידוך".

"שאלתי אותו האם ממש כולם מדברים סרה, ענה לי היהודי שאכן יש אחד בעיירה שלא מדבר עלי, כי מטבעו אברך ירא שמים ומדבר רק טוב על יהודים, ברכתי אותו שהקב"ה יעזור לו שימצא במהרה שידוך לבתו".

"עכשיו נכנס אלי היהודי הזה והוא אמר לי שהוא רוצה להשתדך עם היהודי ההוא מהעיירה ההיא, שאלתי אותו האם בירר עליו ועל המיועדת, ענה לי שבדיוק שבוע שעבר היה בקראקא למסחר, ומצא שם יהודי מהעיירה ההיא ושאל אותו על היהודי הזה וענה לי, 'הוא יהודי טוב וכן יש לו ילדים טובים ומשפחה טובה".

"סיבב הקב"ה", סיים ה'שפת אמת' את דבריו "היהודי היחיד שלא מדבר רע על היהודי ההוא, בדיוק אותו הוא מצא בקראקא בתחנת רכבת אז צריך יותר סימן שזה שידוך מן השמים? אז רואים שמשמים מסכימים לשידוך".

"אני מספר את זה" המשיך הרבי בדרשתו, "לנצל את ההזדמנות כעת במוצאי שבת כי לאחרונה נכנס אלי מישהו שאחד מצאצאיו הנמצא בפרקי שידוכים התלונן בפני כי מדברים עליו וכביכול מקלקלים לו שידוכים, אבל אנשים לא מבינים הם סתם מדמיינים והכל שקר, אלא חייבים לדעת כי שידוך זה מן השמים מה שמיועד לך לא מדברים עליך ומסובבים משמים שישאלו כך ושישמעו מה שצריך לשמוע".

"נכון שכתוב כי מגלגלים זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב, וח"ו מלדבר על השני, אבל צריך לדעת ששום שידוך לא נסגר בלי אמונה פשוטה, לא כשהשידוך מתבטל בגלל שמאן דהוא דיבר וכן שזה כן יוצא לפועל הוא לא כי הוא דיבר טוב, אלא משמים מסובבים הכול שהוא יראה וישמע רק מה שצריך לבוא לידי גמר".

האדמו"ר הוסיף וסיפר "בדידי הווה עובדא, כמה עניינים שראיתי בחוש שאנשים שמעו מה שהם לא היו צריכים לשמוע, וכששידוך צריך לצאת אל הפועל זה יקרה, כי זה מה שרשום למעלה ושלא רוצים מלמעלה זה לא יקרה".

"מספרים מה'חזון איש' זצ"ל, שפעם נכנס אליו יהודי לשאול על שידוך, כשהשאלה הייתה על הבחור שהיה מסתובב אצל החזון איש בתור משמש... והשואל הגיע להתעניין אצל החזון איש האם יודע ללמוד, ענה לו החזון איש, "הוא יכול לדעת עוד יותר טוב"... חשב לו היהודי ברור הרי לטוב אין שיעור אז מסתמא הוא לומד טוב... ואז שאל על יראת השמים של הבחור, ענה החזון איש "יכול להיות יותר טוב".... חשב היהודי שהרי לטוב אין שיעור אז מסתמא הוא יר"ש והשידוך יצא לפועל.. לאחר מכן אמר ה'חזון איש' שרואים בחוש שכששידוך צריך לצאת לפועל מסובבים הכל מהשמים מה שישמעו.. החזון איש לא רצה לשקר אז הוא ענה שיכול להיות יותר טוב והיהודי הבין איך שסובבו משמים שירצה להבין".

האדמו"ר סיים את דבריו "זה אמונה פשוטה לדעת כי כשלא רוצים משמים שזה יצא מסובבים כך ושרוצים שכן יצא מסובבים כך".

"כשעושים שידוך לפעמים חושבים שהגביר הגדול שנותן הרבה כסף אז לכן הוא קיבל כזה בחור טוב צריך לדעת שזה לא נכון המגיד מראשית אחרית הקורא הדורות מראש בורא כל עולמים הוא המזווג זיווגים ויוצר נשמות הוא מסובב כך שבגלל שהשידוך הזה צריך לצאת לפועל לכן הבחור הזה לומד כאן והוא לומד שם, והוא מרוויח הרבה כסף שיוכל לשלם יותר ולמה זה נהיה כך כי בלי זה השידוך לא היה יכול לצאת לפועל ולכן הקב"ה סובב כך לא הסיבות גרמו אלא יש מסובב זה העיקר אמונה שצריך להיות ליהודי המגיד מראשית אחרית הקב"ה מחליט מה צריך להיות וזה מה שיהיה".

הרבי מצאנז שידוכים החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד