י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תחקיר ראשוני

צה"ל מאשר: "תקיפת עמדת החמאס - אי הבנה"

כ-24 שעות אחרי שטנק צה"ל תקף עמדה של ארגון חמאס בגבול רצועת עזה, מפרסם דובר צה"ל את מסקנות הביניים שעלו מהתחקיר הראשוני | הירי נבע מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר

צה"ל מאשר: "תקיפת עמדת החמאס - אי הבנה"
טנק ישראלי בפעולה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

שעה קלה לאחר ירי הרקטה אמש (מוצ"ש) לעבר העיר אשקלון, תקף טנק של צה"ל עמדה של ארגון הטרור החמאס בגבול רצועת עזה. כעת, מפרסם צה"ל את תוצאות התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות התקיפה. מהתחקיר עולה, כי מייד לאחר ירי הרקטה, ניתנה פקודה לטנקים להתמקם בעמדות מול מטרות בגבול, אלא שטנק ביצע ירי כתוצאה מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. בצה"ל מסרו שהאירוע עודנו מתוחקר.

בתוך כך, הבוקר החל בוחן פתע של הרמטכ"ל אביב כוכבי ובשבוע הקרוב תתרגל במסגרת תרגיל מפקדות, בעקבות כך, התחקיר טרם הסתיים.

בהמשך הלילה, תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בצבא הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, אשר פגעה פגיעה ישירה במפעל סמוך לאשקלון.

במהלך התקיפה נפגעו מטרות התעצמות של ארגון הטרור חמאס, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה", מסר דובר צה"ל והוסיף: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

טנק תחקיר צה"ל ירי טועה תקיפה בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד