ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רצועה רופפת

המומחים מזהירים: מערכת הבריאות בעזה תקרוס תוך ימים

בעוד בישראל הנגיף נמצא בחסדי שמיים תחת שליטה. מעבר לגדר, ברצועת עזה, המצב חמור. מומחים הזהירו היום כי בתוך עשרה ימים המערכת בעזה לא תהיה מסוגלת להכיל עלייה שכזו בכמות מקרי התחלואה, וייתכן שיהיו מקרים של חולים שיזדקקו לטיפול נמרץ ולא נהיה מסוגלים להעניק להם

המומחים מזהירים: מערכת הבריאות בעזה תקרוס תוך ימים
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

במערכת הבריאות בישראל - ולא רק במערכת הבריאות - מוטרדים מאד מהמשך העלייה התלולה בתחלואה ובהידבקות שנגיף הקורונה, ברצועת עזה, גורמי הרפואה ברצועת עזה הזהירו היום (ראשון) כי מערכת הבריאות של הרצועה נמצאת במרחק ימים בודדים מקריסה, בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה.

המיקרוביולוג עבדלארוף אל מנאמה, חבר בצוות המומחים למאבק בנגיף הזהיר היום כי "בתוך עשרה ימים המערכת לא תהיה מסוגלת להכיל עלייה שכזו בכמות מקרי התחלואה, וייתכן שיהיו מקרים של חולים שיזדקקו לטיפול נמרץ ולא נהיה מסוגלים להעניק להם" כך על פי הדיווח ב'מעריב'.

כזכור בסוף השבוע האחרון דווח כי התקבלו דיווחים מעזה על עליה תלולה במספר החולים והמתים, כאשר ביממה אחת נרשמו לא פחות מ600 חולים חדשים, לצד ארבעה מתים מקורונה. הדבר מעיד על עליה חמורה בתחלואה, וגורם לחשש כי מערכת הבריאות הפלסטינית קרובה לקרוס.

מאז פרוץ המגפה נרשמו אובחנו בעזה כ-14 אלף חולים, ו-65 בני אדם מתו, רובם במהלך ה'גל השני' מאז אוגוסט. ומתוך 100 מכונות ההנשמה בסך הכל הנמצאות ברצועה, 79 מהן נמצאות בשימוש עבור חולי קורונה.

יצויין כי נכון לעכשיו לא דווח על סיוע רשמי של ממשלת ישראל לרשות, אם כי פורסמו פה ושם דיווחים שלימדו כי חלק מהתרופות ואפילו מכשירי החמצן שהגיעו לישראל הועברו לרש"פ. לא ברור האם ידיעות אלו נכונות, אך אין ספק שבישראל יעשו הכל בכדי למנוע את המשך התחלואה בשטחי הרשות.

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר בסוף השבוע האחרון ל'בחדרי חרדים' כי "אנו משקיפים כל העת עם עין אחת לנעשה בעזה. הדאגה אינה רק ברמה המדינית מחשש שקריסת מערכת הבריאות תגרור עמה קריסות של מערכות אחרות, אלא מהסיבה הפשוטה: ברגע שהתחלואה בעזה מתפשטת, אי אפשר לעצור אותה והיא תחלחל ותתפשט לשטחי B שניהולם משותף לנו ולפלסטינים, ומשם היא תגיע לישראל. מסיבה זו, ברור שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה בכדי לסייע לרשות להתמודד עם המחלה".

קורונה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד