ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"סטירה לפנים"

אפליה: התכנסות בחג המולד, כן; בחנוכה "לא"

היהודים במחוז קוויבק בקנדה המומים מדברי המושל שדיבר בחמימות רבה על הערך המשפחתי העליון בהתכנסות כל המשפחה בחג הנוצרי, בעוד הוא מצהיר במקביל כי החגיגות בחג החנוכה היהודי המתקרב ובא, ייאסרו 

אפליה: התכנסות בחג המולד, כן; בחנוכה "לא"
חנוכה, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש90

קוויבק תאפשר התכנסות במהלך חג המולד, אך לא תאפשר התכנסות בחנוכה, מה שמתסכל את יהודי המחוז.

מחוז קוויבק בקנדה, יאפשר להתכנס לרגל חג המולד, אך התכנסות בחג החנוכה תיאסר על החוגגים, מה שמביא את היהודים המקומיים לתסכול רב.

ראש הממשלה פרנסואה לגולט אמר כי "חג המולד, החגים, הוא זמן יקר ערך השנה, ונזכור שהמשפחה היא הבסיס של חיינו". לשאלה האם תתאפשר התכנסות במהלך חג החנוכה, שהשנה חל בין התאריכים 10-18 בדצמבר, אמר לגולט "לא". תגובה זו גררה ביקורת מצד קבוצות יהודיות קנדיות.

"לגולט לא התייחס לדאגות ולצרכים של כמה קבוצות מיעוט בקוויבק, כולל הקהילה היהודית", אמר מייקל מוסטין, מנכ"ל ארגון בני ברית קנדה, בהצהרה. הוא הוסיף, "על ממשלת קוויבק לקחת בחשבון את צרכיהן של קהילות המיעוט, כולל הקהילה היהודית, ולעבוד באופן יזום עם קהילות אלה לפני ביטולן או הטלתן של מגבלות חד-צדדיות בשל קורונה, אסור שתהיה הפליה".

"אנו מעריכים את מאמצי הממשלה לאזן בין הרצון לאפשר חגיגות משפחתיות למלחמה בנגיף", אמר הרב ראובן פופקו, יו"ר של המרכז לענייני ישראל וקוויבק לעיתונות הקנדית. "אנו מקווים וצופים כי החופש המוענק לקהילה הנוצרית יגיע באופן שווה גם לקהילות עם אמונות אחרות בקוויבק".

"יש בקהילה שרואים בהחלטה פגיעה, מה איתנו? זו סטירה מוחלטת לפנים. מדוע מניחים שאנחנו לא מסוגלים לחגוג את החג שלנו באופן בריא ובטוח בדיוק כמו שאר הפרובינציה" אמרה מריסה סידל-דוברופסקי לתקשורת המקומית.

בקנדה נדבקו 329 אלף בני אדם, מתוכם 263 אלף החלימו, 11,455 אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

קוויבק קנדה חג המולד חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד