י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צדק מאוחר

בגיל 94: שומר האס אס הפסיד במשפט ויגורש

בן 94, המתגורר במדינת טנסי בארצות הברית, אשר שירת בצעירותו כשומר אס אס במחנה ריכוז נאצי והתגורר בארצות הברית למעלה מ-60 שנה, יגורש לגרמניה לאחר שהפסיד בערעור נגד גירוש

בגיל 94: שומר האס אס הפסיד במשפט ויגורש
בירקנאו צילום: pixabay

נאצי קשיש מטנסי ששירת כשומר במחנה ריכוז נאצי יגורש לגרמניה לאחר שערעורו נדחה, פקידי ההגירה (BIA) הודיעו כי דחו את הערעור של פרידריך קארל ברגר ביום חמישי, יום אחד בלבד לפני יום השנה ה-75 לתחילת משפטי נירנברג של פקידים וחיילים וקצינים נאצים.

בן ה-94 ניסה לבטל החלטה שנקבעה על ידי שופטת בית הדין להגירה ב-28 בפברואר, השופטת רבקה הולט החליטה לגרש את ברגר לגרמניה, שם הוא עדיין תושב וממשיך לקבל פנסיה "עבור שירות בזמן המלחמה".

הולט קבעה כי ניתן לגרש את ברגר במסגרת תיקון חוק ההגירה והלאום מ-1978 בשל "שירותו ברצון כשומר חמוש של אסירים במחנה ריכוז בו התרחשה רדיפה נגד יהודים".

"שירותו של ברגר כשומר חמוש במחנה ריכוז נאצי אינו יכול להימחק ולא יתעלם ממנו", אמר ממלא מקום היועץ המשפטי לממשלה, בריאן סי. ראביט מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים, בהודעה לעיתונות. עוד אמר: "בערב יום השנה ה-75 לתחילת משפטי נירנברג של מנהיגי המשטר הנאצי, המקרה הזה מראה שגם בחלוף הזמן הארוך, דבר לא ירתיע את המחלקה מלמלא את הציווי המוסרי לחפש צדק עבור הקורבנות מהפשעים הנוראים שלהם".

ברגר הנאצי, שהגיע לארה"ב בשנת 1959 עם אשתו ובתו ויש לו שני נכדים, אמר ל"וושינגטון פוסט" אחרי ההחלטה: "אחרי 75 שנה זה מגוחך, אני לא מאמין, אני לא יכול להבין איך יכול לקרות במדינה כזו. אתם מכריחים אותי לצאת מהבית שלי, הייתי בן 19. הורו לי ללכת לשם". בית המשפט הודיע כי ברגר, שהגיע באופן חוקי לארה"ב, הודה כי שמר על אסירים כדי למנוע מהם לברוח.

אס אס פושע נאצי צו גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד