י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שקט ממושך

אנטישמיות בגרמניה: אבן הושלכה לעבר בית הכנסת

האנטישמיות בגרמניה: מצלמות אבטחה תיעדו גבר מזוקן משליך אבן אל עבר חלון בית הכנסת בעיר אסן שבגרמניה | תושבים מקומיים ששמעו את החבטה מיהרו להזעיק את המשטרה

אנטישמיות בגרמניה: אבן הושלכה לעבר בית הכנסת
האבן שנזרקה על בית הכנסת צילום: מצלמות אבטחה

לאחר כמה חודשים של שקט בגרמניה מתקיפות נגד יהודים, שוב בימים האחרונים מתרחשים תקיפות אנטישמית, והפעם, אלמוני זרק אבן לעבר חלון בית הכנסת בעיר אסן שבמדינת נורדריין-וסטפאליה בגרמניה, אנשי הקהילה היהודית ברחוב סדנשטראסה בעיר אסן ששמעו מכה חזקה על בית הכנסת והזעיקו את המשטרה. כך על פי המשטרה.

האירוע התרחש ביום שישי אחר הצהריים (20 בנובמבר) סמוך לשעה 12.30. חקירות במקום קבעו כי גבר זר השליך אבן לכיוון בית הכנסת.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, שני חלונות ניזוקו. לאחר מכן האיש נמלט, תיעוד ממצלמות האבטחה נמצא בידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי הגבר הוא בין גיל 30 ל-50 וגובהו בין 1.70 ל-1.80 מטר. יש לו זקן שחור מלא ושיער שחור ארוך. בזמן הפשע, לטענת המשטרה, הוא לבש מכנסיים כהים, מעיל כחול ומסכה על הפה ועל האף.

המקרה הנוכחי הוא המשך מקרי תקיפה נגד יהודים בגרמניה, סטודנט יהודי נפצע קשות לאחר שהוכה מחוץ לבית כנסת בהמבורג לפני מספר ימים, וזאת לפני יום השנה למתקפת הטרור מחוץ לבית הכנסת בהאל ביום כיפור בשנה שעברה.

גבר בן 29 לבוש בלבוש צבאי היכה את הסטודנט היהודי שחבש כיפה באמצעות מקל מחוץ לבית הכנסת הוהה וייד (Hohe Weide) בהמבורג. הסטודנט היה בדרכו להיכנס לבית הכנסת. הקורבן פונה לבית החולים עם מה שתואר כפגיעת ראש קשה. הוא "קיבל עזרה ראשונה על ידי עוברי אורח עד שהגיעו כוחות הצלה", כך על פי המשטרה.

אנשי הביטחון של בית הכנסת הצליחו להשתלט על התוקף ולהחזיק אותו עד שנלקח למעצר על ידי משטרת המבורג.

אבן אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד