י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצוקת בנות הסמינרים

בתו של הגר"ח: לפתוח את המסגרות, המצב של הבנות גובל ממש בפיקוח נפש 

"כה תאמר לבית יעקב": הכרסום המתמשך בעקבות הסגרים ושיבוש השגרה בעולם התורה לא פוסח גם על עולם הסמינרים ובית יעקב | הרבנית קולדצקי מודיעה בשם אביה שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לפתוח את כלל בתי הספר והסמינרים | המכתב המלא בפרסום ראשון ב'בחדרי'

בתו של הגר"ח: לפתוח את המסגרות, המצב של הבנות גובל ממש בפיקוח נפש 
הגר"ח קנייבסקי בלימוד השבוע בביתו צילום: שוקי לרר

אין זה סוד כי סגירת המוסדות החרדים היו בראש מעיינם של גדולי הדור, הוראתו הברורה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפתוח את מוסדות הלימוד לבנים הייתה ברורה, "תורה מגנא ומצלא". וכעת למעלה מחודש אחרי, כל המוסדות שנפתחו עברו את החודש בשלום ללא חולים והרבו תורה בעם ישראל. 

מצד שני המוסדות של הבנות שנשארו סגורים בחלקם, הביאו למצב שבנות רבות מצאו את דרכן מחוץ לסמינר או בית הספר והחלו לפזול החוצה, עדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' אינן מבשרות טוב בנוגע לבנות הסמינרים ומהנתונים בשטח עולה כי הקלקול אצלן אף יותר גדול משל הבנים. 

אישי חינוך רבים מתריעים על העובדה כי בצל הסגר ושיבוש שגרת הלימודים תלמידות רבות מצאו את עצמן נחלשות ברוחניות וביראת שמים, ומשוטטות אקראית ברחובות כבר ניתן לראות את התוצאות העגומות. "אם עד היום הייתה איזו שהיא מסגרת ששמרה על התלמידה מלרעות בשדות זרים, הרי שהקורונה באה ונגסה בהכל" אומר גורם בכיר בהנהלת אחד הסמינרים ל'בחדרי'.

לדברי אותו גורם, "המודעות לבעיית חוסר המסגרת הקיימת אצל הבנים היא כשלעצמה מנעה רבים מליפול, אך בעולם הסמינרים הבעיה מודחקת, והטרגדיה הנוכחית והמצערת בדמות אותו נגיף, מעלה כי תלמידות רבות שנשרו בתקופת הקורונה לא זכו להתייחסות המתאימה".

יועצת חינוכית אחרת מאיזור המרכז שעיקר עיסוקה בחודשים האחרונים מוקדש לאותן בנות, מספרת ל'בחדרי' כי "הפגיעה היא רחבת היקף, והכרסום בעולם הסמינרים - בית יעקב, עוד ייתן את אותותיו זמן רב אחרי שהנגיף ייעלם", עוד היא מוסיפה כי "בנות רבות נחשפו לפגעי הטכנולוגיה בהם אינסטגרם ושאר אפליקציות שאינן מותאמות לאורח חייה של בת ישראל כשרה, ועוד שלל דברים שרבים חללים הפילה".

יש לציין לטובה כי מחנכות רבות כבר עסוקות זה זמן רב באותה סוגיה סבוכה עד מעל לראשיהן, אך המציאות בשטח מוכיחה כי קצרה ידן מלהושיע.

כעת 'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון, מכתב של הרבנית לאה קולדצקי שתחי' בתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שאלפים רבים נוהרים לפתחה לקבלת עצה וברכה. 

במכתב בכתב ידה כותבת הרבנית "למנהלות בית הספר בית יעקב בארץ הקודש שתחיו".  

"בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה כי ישנם כיתות שעדיין לא נפתחו, והבנות יושבות בבית ומשתעממות וכידוע השעמום מביא... והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש". 

הרבנית מצטטת בשם אביה שר התורה: "אבי מורי ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר לי שעל המנהלות והמורות לעשות הכול בשביל למנוע הדרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".

הרבנית מוסיפה עוד: "הרב אמר שאחרי התפילה יגידו כל התלמידות כמה פרקי תהילים ובירך שכל מי שיעשה כך לא יינזק כלל ולא ייגרם ע"י שום נזק ויזכו להרבות כבוד שמים ולנחת מכל יוצ"ח".  

כך או כך, בפועל בשטח מוסדות החינוך פתוחים וזאת על פי התקנות הנוכחיות של הממשלה, שהלימוד מותר במוסדות בקבוצה של עשרה משתתפים לכל היותר בחדר אחד. 

הרבנית קולדצקי הרב חיים קנייבסקי סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד