י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוויכוחים שנוצרים

האישה מתעכבת ביציאה לאירועים? הפתרון הנכון עבורכם

בפעמים רבות בזמן יציאה לאירוע משפחתי או כל יציאה, האישה מתעכבת ובעקבות כך אתם מאחרים, הוויכוחים גוברים ויוצרים עננה שחורה בזוגיות, הפתרון הנכון עבורכם וכיצד תבינו אחד את השני

האישה מתעכבת ביציאה לאירועים? הפתרון הנכון עבורכם
תיק צד צילום: pixabay

שאלה: אשתי מעכבת אותנו ביציאה לאירועים. ברוב הפעמים כשאנו יוצאים לאירוע משפחתי, אשתי מתעכבת ביציאה ואנו מאחרים. לא קל להתמודד מול החיסרון הזה, כי רוב הוויכוחים נעים סביב החיסרון הזה, ויוצרים עננה שחורה בזוגיות שלנו. א"כ מה הפתרון?

תשובה:

חשוב לזכור שאחדות אינה בהכרח אחידות, ואנו לא אמורים להיות תמימי דעים בכל תחום. בסופו של דבר אנו שני אנשים המורכבים מרגשות, מחשבות, רצונות וחוויות השונים לחלוטין זה מזו, וכל אלו יחד מרכיבים את אישיותנו ואת המניעים לפעולותינו. לכן, מטבע הדברים יש סיבה לכל מה שאנו עושים או רוצים, וזה אינו בהכרח זהה לצד השני. ככל שנבין שאנו שונים בדעותינו, כך נוכל להכיל יותר את השונות של השני.

גם אם אנחנו מכירים אחד את השני היטב, כל עוד שאנחנו לא יודעים איזו מחשבה מסתתרת מאחורי כל רצון או עשייה, הרי שהסיכוי שנדע מדוע חושב השני כך, ומה מניע אותו לפעולה מסוימת - הוא כמעט אפסי.

ולכן הדרך להתחבר, להכיר ולהבין את מה שבאמת עובר על השני, היא לשוחח ולשאול בכנות ובפשטות: "איך אתה רואה את הדברים"? "מה זה עושה לך"? "מה גורם לך לפעול כך"? שיח פתוח, אמיתי וכנה, יסייע לנו להבין את ההתנהגות של בן הזוג, וימנע מתחים, כעסים ופרשנויות מוטעות.

אחרי שאנחנו מבינים שהשוני בינינו הוא לגיטימי, והסיבה שהצד השני פועל בצורה מרגיזה, היא לא מתוך כוונה רעה להרגיז, אלא מתוך טבעיות שונה מהטבעיות שלי. משם הדרך היא קצרה, כדי להבין שבעצם החיסרון של השני מכיל בתוכו יתרון עצום, שיש לנסות לאמץ את היתרון כל אחד לעצמו.

זאת אומרת: הוויכוח התמידי בין הבעל לאשה, לעניין העמידה בזמנים בזמן היציאה לאירוע משפחתי, שהבעל כבר מוכן ומחכה בפתח הדלת, וטוען: "שוב אנחנו מאחרים?! תמיד אנחנו מגיעים באיחור"! ואילו האשה עדיין מתארגנת ומתעכבת, ומגיבה: "מה אתה דואג?! מעולם לא פספסנו חופה בגלל האיחור שלנו".. וכך הוויכוח יכול להימשך פעם אחר פעם ללא הועיל.

הרי שלאחר שיחה מחברת ומעמיקה שעשו ביניהם, הבינו בני הזוג שהבעל חושש מאד לפגוע בבעל האירוע על שלא יכבד אותו להגיע בזמן, וחשש זה גורם לו למתח וללחץ נפשי. ואילו האישה מרגישה שהלחץ של ההתארגנות משתקת אותה, והדבר שהכי חשוב לה היא השמירה על שלוותה הפנימית.

כך, לאחר תהליך מעמיק ובונה, הבעל יוכל להבין שחסרה לו את השלווה הפנימית שלה, אותה הוא יוכל בעצמו לשאוב מרעייתו את היתרון הזה. ואילו האישה תוכל לאמץ את היתרון מבעלה, שיש חשיבות עליונה לכבד את הזולת (בעל האירוע) ולא לפגוע בו, גם במאמץ של הגעה בזמן.

וכפי שמספרים על רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ששהה עם חסידיו ליד בית כנסת, ובסמוך אליהם עמד עגלון לבוש בטלית ותפילין, שתיקן את העגלה שלו תוך כדי התפילה. אמרו החסידים: "איזו חוצפה, בעודו לובש טלית ותפילין הוא מתקן את עגלתו"?! רבי לוי יצחק לעומתם, אימץ את היתרון ואמר: "אפילו בשעה שמתקן את עגלתו, הוא מתפלל...".

מאת: הרב דניאל פנחסוב, מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

חיי זוגיות נישואין פתרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד