י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חיסון שלישי לגל השלישי

אסטרהזניקה מפרסמת את תוצאות החיסון שבפיתוחה

אחרי פייזר ומודרנה: חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה מפרסמת הבוקר את הנתונים אודות החיסון שבפיתוחה ותופעות הלוואי הנגררות בעקבותיו | ישראל רכשה כמות גדולה של חיסונים אך ככל הנראה תקבל אותם אחרונה

אסטרהזניקה מפרסמת את תוצאות החיסון שבפיתוחה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, ממנה רכשה ישראל 10 מיליון מנות חיסון, פרסמה הבוקר (שני) נתונים על תוצאות המחקר השלישי בחיסון לקורונה, מהן עולה שכאשר ניתנה לקבוצה אחת מנה וחודש לאחר מכן חצי מנה נוספת - נצפתה יעילות של 90%.

כאשר היה הפרש של חודש בין החיסונים שניתנו במינון מלא, הגיעו התוצאות ל-62%. היעילות הממוצעת של הניסוי בשתי הקבוצות הללו הגיעה ל-70.4%.

בבריטניה מדווחים כי ככל הנראה יתקבל אישור חירום ואזרחי המדינה יוכלו לקבל את החיסון כבר בעוד כשבועיים.

שמו של החיסון החדש הוא AZD1222, המסמל את ראשי התיבות של החברה היצרנית אסטרהזניקה (AZ) ואוניברסיטת אוקספורד (D).

הממצאים שפורסמו מוקדם יותר משלבי הניסוי הראשוניים בחיסון, הראו כי חודש לאחר מנה אחת של החיסון, רמת הנוגדנים המנטרלים נגד קורונה עלתה פי 4 ב- 95% מהמתחסנים. בכל המתחסנים עלתה גם רמת תאי ה-T והגיעה לשיא 14 ימים לאחר הזריקה.  לאחר המנה השנייה התוצאות הגיעו לשיא של 100% נוגדנים.

בניגוד לקונספירציות המופצות, החיסון אינו מסוכן לטווח הארוך, ותופעות הלוואי כתוצאה מהחיסון דומות לתופעות הלוואי של חיסוני שפעת ועלולים להופיע חום, כאבי שרירים, חולשה, אדמומיות וכאב קל במקום ההזרקה.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי ישראל - שהזמינה 10 מיליון מנות חיסון, תקבל אחרונה את החיסון, שכן היא התמהמה בהזמנה. לפניה יקבלו אותו ארה"ב ומדינות האיחוד האירופאי.

חיסון קורונה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד