ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יאללה פאודה

גנץ על וועדת הבדיקה: ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי

אמור לי מי חבריך: בעוד ראש הממשלה וראש המוסד היו עסוקים בקידום הסכם שלום באדמת סעודיה, ראש הממשלה החליפי היה עסוק במתן ראיון לוחמני נגד נתניהו והליכוד, וזכה לגיבוי מכיוון לא צפוי, משותפו לשעבר חבר הכנסת יעלון, שאף הזהיר את חברי הוועדה "התכוננו למתקפה של השמצות, הכפשות ודה-לגיטימציה, מצד שופרות נתניהו"

גנץ על וועדת הבדיקה: ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי
בני גנץ במסיבת עיתונאים צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן היו אתמול (ראשון) בדרכם לסעודיה, היה עסוק שר הביטחון וראש הממשלה החליפי יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ במתן ראיון לוחמני במיוחד נגד נתניהו, ובעד הוועדה לבדיקת נושא הצוללות שהקים, ליובל קרני ב'ידיעות אחרונות'. בראיון התייחס גנץ בעיקר לוועדת הבדיקה שהשיק אתמול, כמו גם על היחסים עם בכירי מפלגת כחול לבן, והליכוד אתו הוא חתום על הסכם שיתוף פעולה פוליטי. 

גנץ נשאל על הניחוח הפוליטי העולה מהוועדה לבדיקת נושא הצוללות שהקים, ולא הכחיש, "אני שוקל את ההחלטה כבר חודש וחצי-חודשיים. הייתה על זה עבודת מטה, ובחנתי כל מיני חלופות, וגם החלטתי שתהיה ועדה מאוזנת וטובה" התגונן גנץ, והוסיף "אין ספק שבסופו של דבר ניתן למצוא לזה הקשר פוליטי, אבל יותר מההקשר הפוליטי זהו נושא חמור מאוד שראוי שייבדק. שוחחתי על זה קודם עם ראש הממשלה ואמרתי לו שאני לא רודף את הראש שלו אלא רודף את העניין. ואני אשמח שעבודת הוועדה תיעשה בצורה טובה, מאוזנת, לא מתלהמת".

עוד הוסיף גנץ ותקף את הליכוד "הם הרי יגידו על כל דבר שזה עניין פוליטי. תגיד, למה אין תקציב, מינויים, עבודת ממשלה מסודרת, כי לא צריך או כי זה פוליטי? המדינה צריכה אחת משתי אפשרויות: או תקציב וממשלה מתפקדת או ללכת לבחירות. הנה אני אומר לך בקולי: אני חושב שישראל צריכה תקציב וממשלה מתפקדת. אני מציע לך לעקוב אחריי בשבועיים הקרובים, ואל תלך לישון בלילה לפני שאתה בודק מה בני גנץ עשה. אני אמשיך עם כל הכלים שעומדים לרשותי כדי להשיג תקציב וממשלה מתפקדת או שאנחנו הולכים לבחירות".

"במצב שבו אנחנו נמצאים, כשבקושי יש ישיבת ממשלה ומכניסים לסדר היום נושאים בגודל של בול... אז איזו מדינה זאת? איזו ממשלה זאת? אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. המדינה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה" תקף גנץ המענה לשאלה האם יתמוך בפירוק ההסכם עם הליכוד והליכה לבחירות.

שר הביטחון התייחס גם לחיכוכים אותם גרם עם דיל המינויים שסגר עם הליכוד בלא לעדכן את שותפיו להנהגת כחול לבן ניסנקורן ואשכנזי "אנחנו הבאנו סדרה של מינויים לממשלה ואנחנו לא מתעסקים עם מינוי כזה או מינוי אחר. אני מקווה שבשבועות הקרובים נביא עוד ועוד מינויים".

"ניסנקורן יודע שכל מה שהוא עושה, הוא עושה מטעמי וכל מה שהוא עושה הוא מקבל ממני גיבוי. הוא ימשיך לקבל את הגיבוי, הוא שותף נאמן ואני חושב שחייבים למנות מנכ"ל למשרד המשפטים" ניסה גנץ להרגיע ולשכך את הכעס.

המראיין המשיך והקשה בניסיון להבין מה נשתנה, הרי גנץ עצמו הצהיר רק לפני כמה שבועות באולפן Ynet ש"מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון לפתוח בחקירה, אני מסתפק בזה". "מאז קראתי חומרים, ראיתי דברים וחשבתי שצריך לבדוק את העניין הזה. אתם תראו שזו תהיה ועדה מקצועית, עניינית וטובה, ואני בטוח שהיא תבדוק את מה שנכון לבדוק. אני סומך על ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה, אבל אני עושה את הבדיקות שלי בתוך משרד הביטחון" השיב גנץ.

חבר הכנסת משה בוגי יעלון שותפו של גנץ בעבר הלא רחוק, גיבה את הקמת הוועדה על ידי גנץ, וכתב את פרשת השחיתות החמורה מאז קום המדינה חייבים לחקור לעומק! רק חקירה יסודית וממצה, בלי עיגול פינות, בלי הנחות ובלי קומבינות תביא לחשיפת האמת".

עוד הוסיף יעלון "השופט סטרשנוב, האלוף בן שושן וגב' יעל גריל, התכוננו למתקפה של השמצות, הכפשות ודה-לגיטימציה, מצד שופרות נתניהו, שאלו את חוקרי המשטרה שעסקו בתיקיו, איך מזהים האזנות ומעקבים, אנשי נתניהו כבר בונים לכם תיקים, כמו לכל יריב פוליטי, אל יירא לבכם! ללא פחד וללא מורא!".

השר להשכלה גבוהה זאב אלקין הגיב לסערות אותן מייצר גנץ ואמר בראיון ל-Ynet "תרחמו עליו זה מה שנשאר לו, הוא מיואש ורוצה להעביר מסר פוליטי, לוחצים עליו לפרוש", אלקין הדגיש כי גנץ הוא זה שאמר כי מדובר בוועדה פוליטית.

עוד הוסיף אלקין ואמר "אני חושב שלגנץ ולאנשי כחול לבן אין סיכוי להנהיג שוב את הקו נגד ביבי, הם גם ככה בוגדים בעיני המפלגה הזו ואי אפשר להיכנס לאותו נהר פעמיים. אני רוצה להזכיר את שאול מופז, כשיועצים למיניהם אמרו לו לפרוש, הם יעצו לו גם "לך על הראש על נתניהו והליכוד, אתה תהיה גדול ותקבל הרבה מנדטים בבחירות". כולנו זוכרים איך זה נגמר, הוא סיים עם שני מנדטים בלבד והיום הלא היה עובר את אחוז החסימה. זה בדיוק מה שיקרה לכחול לבן אם ימשיכו לטלטל את הספינה ויובילו לבחירות".

בתוך כך דווח כי יובל קרני שערך את הראיון עם שר הביטחון, אמר עם פרסום הריאיון, אני מסקר את גנץ מהרגע שנכנס לחיים הפוליטיים, אבל אף פעם לא שמעתי אותו בכזה אטרף, על נתניהו על ניסנקורן, התקציב והבחירות שבדרך".

 

בוגי יעלון בני גנץ ידיעות אחרונות בנימין נתניהו צוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד