י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"התוצאות הטובות ביותר"

הכירו: כך עובד החיסון של חברת 'אסתרהזניקה'

כמעט אחרי שנה של חיים ושגרה בצל הקורונה, כעת מגיע שלב החיסונים וההתמודדות הרפואית עם הנגיף | החברה הבריטית אסתרהזניקה, השלישית להנפקת חיסון, מפרסמת איך עובד החיסון, וגם: במה הוא יעיל יותר משאר החברות

הכירו: כך עובד החיסון של חברת 'אסתרהזניקה'
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת התרופות הבריטית אסתרהזניקה פרסמה הבוקר (שני) את תוצאות החיסון שלה שעומדות על 90%. בחברה מיהרו להדגיש כי אין חשש לסיכונים בטווח הארוך למי שלוקח את החיסון. אבל איך הוא עובד?

החיסון מבוסס על נגיף בשם אדנווירוס, בעל מאות זנים, חלקם פוגעים גם בבני אדם, אך תוצאותיו אינן הרסניות וגורמות בדרך כלל לצינון. לצורך החיסון לקחו המדענים את הנגיף משימפנזות, שכן הנגיף הבא מהן אינו מסוכן לבני אדם, הינדסו אותוהינדסו את הנגיף הזה באופן גנטי, כך שלא יוכל להשתכפל ולהתרבות בבני אדם, והלבישו עליו את חלבון המעטפת של נגיף הקורונה – Spike Protein. 

ממה שידוע על הקורונה עד כה, חלבוני המעטפת של נגיף הקורונה, שעל שמם הוא נקרא משום שהם נראים כ"כתר" (קורונה), הם אלה שנצמדים לגוף האדם, ומעוררים את התגובה החיסונית שגוררת עימה תגובה הרסנית של מערכת החיסון. 

החוקרים לקחן את נגיף האדנווירוס והינדסו אותו בצורה שבה הוא אינו יכול לגרום למחלה בבני אדם או להתרבות בתוך הגוף. את הנגיף כיסו במעטפת של קורונה, וכך כשהנגיף מוחדר לגוף התאים מנטרלים אותו, בלי לדעת שבפנים אין כלום, וכך נמנעות הדבקות בעתיד.
 
בשלבי החיסון הראשוניים ממצאי החיסון הראו כי חודש לאחר מנה אחת של החיסון, רמת הנוגדנים המנטרלים נגד קורונה עלתה פי 4 ב- 95% מהמתחסנים. רמת תאי ה-T עלתה בכל המתחסנים והגיעה לשיא 14 ימים לאחר הזריקה. לאחר המנה השנייה, נמצאו נוגדנים מנטרלים אצל 100% מהמתחסנים.  

החיסון הבריטי הראה את התוצאות הטובות ביותר בהגנה על תאי ה-T מה שיכול להפוך אותו לחיסון האפקטיבי ביותר עד כה.

בניגוד לקונספירציות המופצות, החיסון אינו מסוכן לטווח הארוך, ותופעות הלוואי כתוצאה מהחיסון דומות לתופעות הלוואי של חיסוני שפעת ועלולים להופיע חום, כאבי שרירים, חולשה, אדמומיות וכאב קל במקום ההזרקה.

חיסון לקורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד