י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקרבים לאי ספיקה

ארגון הבריאות העולמי: בכל 17 שניות מת באירופה חולה קורונה

התחלואה באירופה ממשיכה להתפשט. בתי חולים רבים מתקרים ל'אי ספיקה'. בין המדינות שדיווחו על תפוסות שמתקרבות ל-100% בבתי החולים נמצאות גם שווייץ וצרפת

ארגון הבריאות העולמי: בכל 17 שניות מת באירופה חולה קורונה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

בעוד בישראל נראה שהקורונה בדעיכה, אצל היבשת השכנה, באירופה, היא רק מתפשטת. בארגון הבריאות העולמי דיווחו כי בכל 17 שניות מת באירופה חולה נוסף מקורונה, והסוף לא נראה באופק.

ד"ר הנס קלוג, מנהל מרחב אירופה בארגון הבריאות העולמי, דיווח כי התחלואה והתמותה ביבשת ממשיכים לעלות, ומערכות הבריאות במדינות השונות מצויות תחת לחץ כבד. לדבריו, בתי חולים רבים כבר מתקרבים לנקודות האי ספיקה והם מתקשים לתפקד.

לפי הנתונים שמסר ד"ר קלוג, ב-53 ממדינות אירופה החברות ב-WHO יש כ-16 מיליון נדבקים, כאשר יותר מארבעה מיליון הם נדבקים חדשים מתחילת נובמבר. כ-355 אלף מקרי מוות נרשמו עד כה באירופה. יותר מ-80% מהמדינות דיווחו לארגון על שיעורי תחלואה גבוהים בתוך 14 יום - מעל 100 חדשים ל-100 אלף נפש. קרוב לשליש מהמדינות דיווחו על שיעור גבוהים אף יותר - 700 ל-100 אלף.

בין המדינות שדיווחו על תפוסות שמתקרבות ל-100% בבתי החולים, ובעיקר ביחידות טיפול נמרץ, גם שווייץ וצרפת, שאינן מורגלות לתפוסות כאלו. נזכיר, כי כפי שדיווחנו אתמול בשוויץ קראו רופאים למבוגרים מעל גיל 60 או לכאלו שמוגדרים כמשתייכים לקבוצות סיכון, כי "יבהירו מראש כיצד ברצונם למות". הרופאים הסבירו את הצעד המקומם בכך שהם "מבקשים להפחית את הלחץ ממחלקות הטיפול נמרץ".

 

קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד