י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניצול השואה העיד

קנדה: לאחר שהתגלו הזוועות, שם הרחוב ישונה

הרחוב היה קרוי עד היום על שמו של קצין חיל הים הנאצי הנס לנגדורף ולאחר קמפיין ממושך שהוביל ארגון 'בני ברית קנדה' אישרה מועצת העיר את החלפת השם, כשהעצומה לשינוי השם גרפה כמעט 1000 חתימות

קנדה: לאחר שהתגלו הזוועות, שם הרחוב ישונה
טורונטו, קנדה צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר מאבק ממשוך אותו הוביל ארגון 'בני ברית' במשך שנים, שם הרחוב הנושא את שמו של קצין בחיל הים נאצי יוחלף בקרוב, ההחלטה על כך התקבלה לאחר שהתקבלו כמעט 1000 חתימות לעצומה בנושא.

הרחוב שעורר סערה נמצא בעיר אייאקס, אחד מפרברי טורונטו שבקנדה. הרחוב היה קרוי עד היום על שמו של קצין חיל הים הנאצי הנס לנגדורף ולאחר קמפיין ממושך שהוביל ארגון 'בני ברית קנדה' אישרה מועצת העיר את החלפת השם, כשלישיבת המועצה הגיע ניצול שואה שהעיד על הזוועות שעבר במהלך השואה, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים.

המאבק של 'בני ברית' היה ארוך וממושך והעצומה אותה יזמו לשינוי השם קיבלה כמעט 1000 חתימות. ההצבעה לשינוי השם התקיימה לאחר שניצול שואה פרש עדותו במהלך ישיבת מועצת העיר.

נציג ארגון בני ברית בקנדה מייקל מוסטין אמר בסיפוק, כי אישור ההחלטה לשינוי שם הרחוב, דווקא בתקופה כזו של התגברות התפרצויות האנטישמיות מהווה בשורה וקרן אור.

המייסדים של ארגון בני ברית היו שנים עשר מהגרים יהודים מגרמניה, שהקימו את הארגון בארצות הברית. כשמטרתם לאחד את עם ישראל, הארגון פעיל במגוון רחב של פעילויות חברתיות ופעילויות רווחה, כולל פעולה למען זכויות האדם, והתנגדות למיסיון, כמו התנגדות לגזענות ואנטישמיות.

טורונטו בני ברית נאצים רחוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד