י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ערבי חנוכה עם שני תאים

התוכנית של הפרופ' אש לחנוכה: סגר לא, הגבלות כן

ממונה הקורונה החדש הפרופ' אש החל לגבש את התוכנית לחנוכה, ובניגוד לקודמו הוא לא ישאיר את ההנחיות לרגע האחרון. התוכנית, אם לא יחול שינוי במצב התחלואה, בחנוכה לא יהיה סגר, אך יוטלו הגבלות

התוכנית של הפרופ' אש לחנוכה: סגר לא, הגבלות כן
חנוכיה דולקת צילום: דוד כהן, פלאש 90

האם התוכנית להטלת סגר בחנוכה לא תוטל בסופו של דבר? בסביבתו של הפרופ' נחמן אש התייחסו היום לדיווחים לפיהם מבקש משרד הבריאות להטיל סגר בימי החנוכה, ושם אומרים כי ככל הנראה התוכנית לא תתממש. עם זאת, על אף שלא יוטל סגר, יוטלו הגבלות על מפגשים משפחתיים.

הפרופ' אש עצמו לא סיפק עדיין הצהרה רשמית בנושא, אך מה שידוע הוא שבניגוד לקודמו, הפרופ' גמזו, שנטה להודיע על ההנחיות ברגע האחרון, הפרופ' אש מבקש לפרסם את התוכנית כבר מראש ובכך למנוע פגיעה בשגרה הנוכחית. לדברי מקורביו, אם לא יחול שינוי ממשי במצב התחלואה, לא יוטל סגר בימי החנוכה אך יוטלו הגבלות על מפגשים משפחתיים.

ככל הנראה, יותר לקיים בחנוכה מפגשים משפחתיים, אם כי אלו יוגבלו ל'שני תאים גרעיניים בלבד'. כמו כן, תישאר על כנה המגבלה האוסרת התאספות של יותר מ-20 בני אדם.

במקביל, דווח כי הפרופ' אש ניהל מגעים עם ראשי הכנסייה הנוצרית, במטרה למנוע פעילות שתכלול מפגשים המוניים בימי החגא שחלה אף היא בימים שבהם אנו מציינים את נס החנוכה. עם זאת, לא דווח עדיין על מפגשים שקיים ממונה הקורונה עם בכירי החצרות החסידיות, שאף בהם מתוכננים אירועים המתקיימים בכל שנה לרגל הדלקת הנרות. 

כך או כך, נראה שהתרחישים שפורסמו לפני מספר ימים ולפיהם יוטל סגר בימי החנוכה, לא יתממשו בסופו של דבר ובניגוד לחגים, פסח וסוכות, אותם קיימנו תחת סגר - לפחות בימי החנוכה נוכל להתנייד ממקום למקום בלי חשש, ובלי שנסיעה לבני משפחה תיאסר ותיחשב לעבירה על החוק. 

קורונה חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד