י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקווה בממלכה

בריטניה: מקווים לחזור לשגרה מיד אחרי חג הפסח

שר הבריאות הבריטי הודיע כי על פי התקדמות פיתוח החיסונים, הצפי לאישור ולאספקה, הממלכה המאוחדת מקווה לחזור לשגרה בעוד פחות מחצי שנה

בריטניה: מקווים לחזור לשגרה מיד אחרי חג הפסח
חרדים לצד שוטרים. אילוסטרציה צילום: רויטרס

כולם מדברים על חיסונים אבל חוששים לנקוב בתאריכים. הראשון שניפק תאריך צפוי לחזרה לשגרה הוא שר הבריאות הבריטי שהתייחס להודעת חברת התרופות אסטרהזניקה על ייצור המוני של חיסון וגילה כי ארצו מקווה לחזור לשגרה בעוד חודשים בודדים, מיד לאחר חג הפסח.

זהו בעל התפקיד הבכיר ביותר במערכת הבריאות של אחת המדינות המערביות, שנוקב בתאריך צפוי לחזרה לשגרה. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק אמר כי החיסון צפוי להיות מופץ כבר בחודש הקרוב והמונים יתחילו להתחסן. על פי צפי היצור והפצת החיסונים הוא צפה כי באמצע חודש אפריל ישובו החיים לשגרה.

חשוב לציין כי מדובר בהערכה המתבססת על אישור מהיר של החיסונים שבפיתוח ועל כך שלא יתגלו לחיסונים תופעות לוואי חדשות. כמו כן ההערכה מתבסס על קצב ייצור מהיר במיוחד של החיסונים ועל ההסכמים שנכרתו בין בריטניה לבין חברות התרופות על אספקת החיסונים.

אם אכן הכל יתנהל כמתוכנן, החיים בבריטניה יתחילו לשוב למסלולם באמצע חודש ניסן, אך יתכנו שינויים בגלל עיכובים שונים בפיתוח החיסון, באישורו, בייצורו ובהפצתו.

ביחס לישראל, יש לזכור כי היא תלויה בחוזי אספקה שנחתמו מול פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה. בעוד פייזר התחייבה לספק 700 אלף מנות חיסון לחודש עד לסוף 2021, מודרנה אמורה לספק חיסונים שיספיקו לכמיליון איש נוספים ואסטרהזניקה תספר חיסונים לישראל באיחור, אחרי שמדינות האיחוד האירופי יקבלו אותו. כך שנראה כי בישראל יקח קצת יותר זמן עד שרוב האוכלוסיה תתחסן והחיים ישובו למסלולם הרגיל.

חיסון לקורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד