י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אנחנו בשעת נעילה"

דרעי במתקפה על גנץ: "חצה קו אדום, ספק אם נמשיך השותפות"

מוקדם יותר היום הודיע השר דרעי כי ימסור הצהרה פוליטית חשובה. בהצהרה שמסר מחדר הסיעה של ש"ס, תקף דרעי את שר הביטחון גנץ על הודעתו אמש בדבר פתיחת ועדת בדיקה לרכש הצוללות. דרעי האשים את גנץ בפירוק הממשלה וקרא לו לחזור בו מהחלטתו • צפו בדברים

דרעי במתקפה על גנץ: "חצה קו אדום, ספק אם נמשיך השותפות"
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי יוצא במתקפה חריפה כנגד שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן בני גנץ, בעקבות החלטתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית לרכש הצוללות. דרעי מאשים את גנץ כמי שחצה קו אדום ופועל ממניעים פוליטיים.

כמי שהיה שושבין להקמת הממשלה, שר הפנים אריה דרעי הודיע כי ייתן הצהרה בפתח ישיבת סיעתו, הצהרה שהוגדרה כ"הצהרה פוליטית חשובה". בהצהרתו תקף דרעי את גנץ. "נפל דבר בישראל, כחבר ותיק מאוד בקבינט הביטחוני וכמי שעבד עם כמה שרי ביטחון, אני יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים".

לטענת דרעי, "הקמת הוועדה שהוא בעצמה התנגד לה לפני כמה חודשים תהפוך את צה"ל ומשרד הביטחון לכלי תעמולה פוליטי".

דרעי האשים את גנץ שבכך יפגע בביטחון ישראל. "תרמת את מירב שנותיך למערכות ישראל חזור בך" אמר דרעי.

דרעי שטח את חלקו בהקמת הממשלה: "הייתי בין הדוחפים הראשיים להקמת הממשלה הזו, לפני כמה חודשים לפני שהכנסת התפזרה הצעתי פשרה כדי להמשיך. חשבתי שהאחדות תמשיך, לאור ההתנהלות בזמן האחרון אני בספק אם יש הצדקה להמשיך את השותפות". 

"הגענו לשעת האמת" הדגיש דרעי, "אנחנו בשעת נעילה של הממשלה, צריך לשים הכול בצד ולהתמקד בקורונה . צריך לעשות הכול כדי להחזיר את כל ילדי ישראל ללימודים ולהציל את המשפחות החלשות. אם לא נאחד כולם זה יהיה מאוחר מדי. עם ישראל כולו ישלם מחיר".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי דרעי: "הקמת הוועדה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא מתוך אחריות. מחובתה של מערכת הביטחון לבדוק את תהליכי הרכש ולהפיק לקחים. לא תהיה פרשת צוללות 2."

עוד נמסר כי "כחול לבן לא מטילה ספק כי ברגע האמת השר דרעי יקיים את התחייבותו ואת הערבות שנתן ליישום מלא של ההסכם שנחתם עם הקמת הממשלה".

ש"ס צוללות בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד