י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימות שיא בקואליציה

גנץ תוקף: "חסר אחריות"; נתניהו: "לא התייחסתי"

שר הביטחון גנץ תקף היום את ראש הממשלה על חשיפת טיסתו של נתניהו יחד עם ראש המוסד לסעודיה ("צעד חסר אחריות") | על ועדת הבדיקה אמר גנץ כי זה צריך להיות האינטרס של ראש הממשלה עצמו | בישיבת סיעת הליכוד נתניהו השיב במתקפה

גנץ תוקף: "חסר אחריות"; נתניהו: "לא התייחסתי"
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לפני זמן קצר לנסיעה של ראש הממשלה לסעודיה יחד עם ראש המוסד יוסי כהן, וכן לשאר הנושאים הפוליטיים שעל הפרק ובראשם החלטתו של גנץ אמש (ראשון), להקים ועדת בדיקה בנושא רכש הצוללות, החלטה שמכעיסה מאוד את הליכוד.

השר גנץ אמר: "מדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת מגובה בתקציב שמתבססת על שיתוף פעולה. "אני לא חושש מבחירות" הבהיר גנץ, "אני פשוט לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל, ואמשיך לפעול ככל שאוכל למען הממשלה הזאת".

גנץ התייחס לנושא הקמת ועדת הבדיקה לרכש הצוללות במערכת הביטחון: "לאחר שבחנתי מחדש את נושא הצוללות ועדכנתי את ראש הממשלה החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לרכש ספינות המגן והצוללות".

גנץ עקץ, לכאורה, "ראש הממשלה צריך היה להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדת הבדיקה הזו". לדברי גנץ, "אם, כפי שטוענים הוא ואנשיו - הנושא נסרק במסרקות ברזל ואין בן רבב – הרי שכל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו".

גנץ התייחס להדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה לסעודיה ואמר כי "הדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה הינה צעד חסר אחריות. לא כך אני נוהג. מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לגנץ בישיבת סיעת הליכוד. בנושא הטיסה לסעודיה השיב רה"מ: "לא התייחסתי לדברים כאלה במשך שנים ולא אתחיל בזה עכשיו. במשך שנים לא חסכתי שום מאמץ כדי לחזק את ישראל ולהרחיב את מעגל השלום".

בנושא הקמת ועדת הבדיקה לרכש הצוללות אמר ראש הממשלה: "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי", תקף רה"מ וציין כי "אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה "וועדה תפורה" בראשות מי שאמר לפני שנה ש"ראש הממשלה צריך להתפטר". מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו. "אי אפשר לשער" אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף לתקוף את ועדת הבדיקה: "הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה"ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

בני גנץ צוללות סעודיה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד