י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות ההצלחה

החיסון הישראלי מתקדם לשלב הבא: 1,000 נסיינים חדשים

80 ישראלים קיבלו את החיסון לקורונה שפותח במכון הביולוגי בנס ציונה ולא דיווחו על תופעות לוואי יוצאות דופן. בימים הקרובים יתקדם הניסוי לשלב הבא: חיסון אלף ישראלים

החיסון הישראלי מתקדם לשלב הבא: 1,000 נסיינים חדשים
pixabay

הרבה אחרי ענקיות התרופות בעולם, גם המכון הביולוגי בנס ציונה מודיע על התקדמות בניסוי שנערך בבני אדם בחיסון שהוא מפתח לקורונה. עד כה חוסנו 80 ישראלים, איש מהם לא דיווח על תופעת לוואי משמעותיות, ועתה מתכוונים אנשי המכון לגשת לשלב הבא, לחסן 1000 ישראלים בטווח גילאים רחב יותר.

זהו השלב השני מתוך שלושה, שכל חברה המפתחת חיסון ומעוניינת לקבל את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני חייבת לעבור. אחרי שהשלב הראשון של הניסוי בבני אדם מסתיים בהצלחה והחיסון מתברר כבטוח, אף שיעילותו טרם נבדקה, ניתן לעלות לשלב הבא המרחיב את מספר הנסיינים וכולל גם אנשים בגיל מבוגר יותר.

גורמים במכון עדכנו כי משרד הבריאות לא עושה להם חיים קלים, אלא מכביד בדרישות רגולציה משמעותיות, עם זאת, הניסוי מתקדם כמתוכנן, כאשר שמונים הנסיינים הראשונים לא דיווחו על תופעות לוואי שיגרמו לניסוי לעצור.

בשלב הראשון חוסנו אזרחים בגילאי 18-55, כעת יכללו בניסוי גם אזרחים בגילאים מבוגרים יותר, 56-85. הרחבת טווח הגיל של הנסיינים נחוצה מאחר ואנשים בגיל מבוגר מגיבים באופן שונה לחיסונים ולתרופות, הן בתופעות הלוואי שלעיתים תוקפות אנשים מבוגרים והן מבחינת היעילות.

בשונה מהחיסונים של פייזר ומודרנה, החיסון הישראלי של המכון הביולוגי משתמש בטכנולוגיה ותיקה ומוכרת. מדובר בטכנולוגיה דומה שנוסתה בהצלחה נגד נגיף האבולה. לצד טכנולוגיה זו נרשמו לא מעט תופעות לוואי, חלקן חמורות, כמו דלקת פרקים שנמשכה זמן מה. במשרד הביטחון מגיבים ואומרים מנגד שמדובר בטכנולוגיה מוכחת ויעילה, וכי תופעות הלוואי בחיסון לאבולה הן מינוריות.

פרוטוקול הניסוי של המכון הביולוגי התפרסם בחודש שעבר באתר ה-FDA האמריקני. מדובר בסימן חיובי, כיוון שזה מבטיח שקיפות ופיקוח ברמה הגבוהה ביותר, בשונה מהחיסון הרוסי וזה הסיני, שאינם זוכים לאמון בעולם, מאחר ולא פותחו על פי הפרוטוקול המקובל והליכי הניסוי שלהם לא פורסמו.

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד