י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פגיעה בעם"

הכוכב המצרי שתועד עם עומר אדם, זומן לשימוע בבית המשפט

‏אחרי שהצטלם עם הזמר הישראלי עומר אדם בדובאי ועורר סערה במצרים, הזמר המצרי מוחמד רמדאן זומן לשימוע בבית משפט בקהיר באשמת "פגיעה בעם"

הכוכב המצרי שתועד עם עומר אדם, זומן לשימוע בבית המשפט
עומר אדם והזמר המצרי צילום: רשתות חברתיות ערביות

בית המשפט לעניינים דחופים בקהיר קבע שימוע לזמר מוחמד רמדאן ב-19 לדצמבר באשמת "פגיעה בעם המצרי" וזאת בעקבות פרסום תמונתו עם הזמר הישראלי עומר אדם בדובאי. כך דווח בכאן 11. עוד דווח כי עורך דין הגיש את התביעה נגד השחקן.

כזכור, סערה התעוררה במצרים אחרי שזמר מצרי פרסם תיעוד שלו שר מחובק עם הכוכב הישראלי עומר אדם. בקטאר ניסו ללבות את האווירה ואמרו כי כל זה בחסות הנורמליזציה עם ישראל.

הזמר רמדאן המצרי הגיב על התמונה שלו עם אדם ואמר: "לא מעניין אותי שמך, הצבע שלך, זמן הלידה שלך. מעניין אותי האדם אפילו אם אין לו כתובת. לא יודע או שואל כל אדם שמצטלם איתי או מצטלם איתו. לא שואל אותו על דת ואזרחותו. הקל יצר אותנו שווים"

הצילום של הזמר המצרי מוחמד רמדאן, מחובק עם הזמר הישראלי עומר אדם, היה במהלך שהותם של השניים באמירויות.

העמוד "ישראל מדברת ערבית", השייך למשרד החוץ הישראלי, חגג את התמונה של הזמר המצרי, מוחמד רמדאן, מחבק את הזמר הישראלי בזמן שהותם בדובאי, איחוד האמירויות הערביות.

רועי קייס, מומחה לעולם הערבי בכאן 11 תיאר את המקרה: "את התמונה פרסם לראשונה העיתונאי האמירתי ופעיל הרשת המוכר חמד אל-מזרועי. בהמשך היא פורסמה במהרה בחשבונות של משרד החוץ בערבית ושל דובר צה"ל בערבית. ומשם הדרך לסערה הגדולה הייתה קצרה. רמדאן עצמו כבר הגיב בשורה של פוסטים ברשתות החברתיות שהוא לא באמת ידע עם מי הצטלם ושהאל ברא את כולנו שווים. אבל לא נראה שזה גרם לסערה לגווע. מאז פרסום התמונה, הביקורת על רמדאן נשמעת היטב עד כדי קריאה להחרימו".

עוד אמר קייס כי השדרן המצרי אחמד מוסא ניצל את תוכניתו בערוץ סדא אל-בלד, שמקורב למשטר, כדי לקרוא לרמדאן להסביר לציבור מה קרה ו"האם מדובר באסון אמיתי או לא? אם כן, אז רמדאן יהיה בבעיה איתנו". מוסא אף הוסיף כי אמנם יש שלום בין ישראל למצרים ברמת ההנהגות, ומצרים לא מעוניינת במלחמות, אבל אין זה אומר שיש התקרבות בין העמים ואי אפשר לכפות את השלום על העם המצרי, כלשונו.

מצרים איחוד האמירויות עומר אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד