י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין בשר, אין עצמות

התנזרות מסוכנת: צמחוניים סובלים יותר משברים

מחקר שנערך במשך שנים קובע: טבעוניים וצמחוניים סובלים יותר משברים | עורכי מחקר עקבו מאז 1993 ועד 2016 אחרי ארבע קבוצות שונות והגיעו למסקנות הללו

התנזרות מסוכנת: צמחוניים סובלים יותר משברים
אילוסטרציה צילום: pixabay

הצמחוניים לא יאהבו לקרוא את השורות הבאות, הטבעונים יוכו שוק על ירך: מחקר שנערך במשך 23 שנים קובע כי מי שמאמץ אורח חיים טבעוני או צמחוני מסתכן בשברים ביחס למי שלא מתנזר ממזונות כאלו או אחרים.

מאמר שפורסם בכתב עת רפואי נחשב מדווח על מחקר שכלל מעקב ארוך טווח, שהחל בשנת 1993. במחקר עקבו מאז ועד 2016 אחרי ארבע קבוצות: כ-30,000 אוכלי בשר, 8,000 אוכלי דגים, 15,000 צמחונים ו-2,000 טבעונים.

במחקר עקבו החוקרים אחרי דיווחים של המשתתפים על שברים באופן כללי, ובאופן מקומי (ירך, רגל, צלע, יד, פרק יד, ועוד ועוד).

לאחר נטרול משתני רקע נמצא שלטבעונים סיכוי יותר מכפול לסבול משברים (פי 2.3), ולצמחונים ולאוכלי דגים בלבד, מקדם הסיכון היה 1.25.

מהמחקר עולה כי הגוף דורש את הערכים התזונתיים המתקבלים ממאכל בשר, עופות ודגים וחסרונם עלול להשפיע  לרעה על חוסן העצמות, כך שנפילות רבות יותר יסתיימו בשבר אותו יש לאחות.

כפי שניתן לראות, טבעוניים חשופים לסכנה גדולה יותר מאשר צמחוניים. הסיבה לכך היא ככל הנראה התנזרות של הטבעוניים מכל מוצר מן החי, כולל גבינה, חלב, ביצים ואפילו דבש. הצמחוניים לעומתם מתנזרים מבשר, עופות ודגים, אך נהנים מגבינה וביצים ועוד.

צמחונות טבעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד