י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשפט נדחה ב-3 ימים

הנשיא ועורך דינו השתמשו בשמות בדויים ונתפסו

משפטו של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי בגין האשמות הנוגעות לשוחד ושחיתות נדחה בגלל חששות בריאותיים לגבי נאשם נוסף • סרקוזי הכחיש את ההאשמות

הנשיא ועורך דינו השתמשו בשמות בדויים ונתפסו
נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי צילום: פלאש 90

משפטו של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי על רקע האשמות בשחיתות נדחה היום (שני) בשלושה ימים. עורך דינו גילברט אזיברט, נאשם נוסף, הגיש בקשה לדחיית המשפט בשל החשש ממגיפת הקורונה, כך דיווחו כלי תקשורת בצרפת

אזיברט, בן ה-73, טרם התייצב בפני בית המשפט שדרש לקבל חוות דעת רפואית בנוגע לבריאותו של אזיברט. המשפט אמור להתחדש ביום חמישי הקרוב. התובעים טוענים כי סרקוזי ניסה לשחד את אזיברט כאשר בתמורה למידע רלוונטי לו היה זקוק, הבטיח לו משרה בכירה במונקו. גם עורך דינו לשעבר של סרקוזי, תיירי הרצוג, עומד למשפט.

סרקוזי עמד בפני כמה חקירות מאז ההפסד בבחירות לנשיא פרנסואה הולנד ב-2012, אך במקרה הנ"ל האשמות בוטלו לפני שהגיע לבית המשפט. אם יורשע, סרקוזי עלול להיכלא עד 10 שנים ולשלם קנס בסך מיליון יורו (1.2 מיליון דולר). סרקוזי מכחיש את כל המיוחס לו.

הוא הפך לראש המדינה המודרני הראשון בצרפת שמופיע בפועל בפני שופטים. קודמו בתפקיד, ז'אק שיראק, הורשע בשנת 2011 במעילה בכספי ציבור בתקופת כהונתו כראש עיריית פריז, אך מעולם לא הועמד לדין בגלל בעיות בריאותיות.

החוקרים גילו כי הנשיא לשעבר ועורך דינו השתמשו בשמות בדויים כדי לתקשר זה עם זה. התובעים חושדים כי סרקוזי ומספר עמיתים שלו קיבלו מיליוני יורו מלוב כדי לממן את מסע הבחירות שלו לנשיאות 2007. באותה תקופה היה הרודן מועמר קדאפי בשלטון.

סרקוזי, עורך דין בהכשרתו, טוען כי מערכת המשפט הצרפתית ניהלה נגדו מסע נקמה, עקב ניסיונותיו להגביל את סמכויות השופטים. הוא פרש מהפוליטיקה בשנת 2018, אך הנשיא לשעבר ערך בקיץ סדרת הופעות פומביות כדי לקדם את ספרו החדש. מעריצים רבים עמדו בתור בחנויות הספרים ברחבי צרפת בכדי שיירשום להם הקדשה אישית בספר זיכרונותיו, ספר שהיה בראש רשימת רבי המכר במדינה במשך שבועות.

ניקולא סרקוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד