י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משואה לתקומה

סיפור הצלתו של אבי מזכיר המדינה האמריקני הבא

ברקע הדיווחים על מועמדותו של אנתוני בלינקן לתפקיד מזכיר המדינה בממשלו של ביידן, מפרסם איש הבית הלבן לשעבר את סיפור הצלתו המדהים של אביו החורג של המועמד לתפקיד הרם | רק ששה אסירים שרדו את צרור היריות

סיפור הצלתו של אבי מזכיר המדינה האמריקני הבא
הבית הלבן צילום: pixabay

אנתוני בלינקן, הוא המועמד לשמש בתפקיד הבכיר מזכיר המדינה - שר החוץ של ארצות הברית בממשלו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. כך מפרסמים כלי תקשורת בארה"ב.

אנדריי צ'רני, איש הבית הלבן לשעבר בתקופתו של הנשיא ה-42, ביל קלינטון, מפרסם בחשבון הטוויטר שלו, סיפור מדהים על הצלתו של אביו החורג של אנתוני בלינקן, המועמד לתפקיד מזכיר המדינה הבא.

"להלן סיפור אמיתי, זה סיפור אמריקאי, אולי הסיפור הכי אמריקאי, הישארו איתי עד הסוף", כותב צ'רני.

"באביב 1945, במחנה עבודה נאצי שנמצא במרחק 80 קילומטרים מדכאו, שמע אסיר מס' B-1713 פיצוצים חזקים שחודרים את אוויר הלילה, השומרים אמרו כי "האויב" התקדם לכיוון, והצעידו את האסירים יחד חזרה לדכאו, הם צעדו במשך שלושה ימים, עם עלות השחר, ביום השלישי, טייסת מטוסי קרב של בעלות הברית, שנתקלה בהם חשבו שהוא טור של כוחות נאצים, החלה לירות לעברם".

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה המיועד.

הוא הוסיף וסיפר כי "כשכוחות האס אס החלו לירות במקלעיהם חזרה, אחד האסירים צעק "רוצו לזה", קבוצת אסירים רצה לעבר היער לתוך העצים, היריות פגעו ברובם, אך שישה, כולל אסיר מס' B-1713, הגיעו ליער בחיים, הוא התחבא באסם נטוש, עברו מספר ימים, ואז אחר הצהריים אחד הוא ראה דרך סדק ברצועות היער טנק ענק המוביל שיירה משוריינת פונה לעברו, הוא חיפש את צלב הקרס בצדו של הטנק. במקום זאת הוא ראה כוכב לבן, הוא רץ מהאסם לעבר הטנק, צורח ומנופף בזרועותיו".

"מצריח הטנק הגיח ביל אלינגטון, חייל שחור, בן של עבד, הניצול מספר B-1713, שאיבד את משפחתו ושרד ארבע שנים במחנות, נפל על ברכיו לפני אלינגטון וחזר על כמה מילים באנגלית שידע: אלוקים יברך אמריקה! אלוקים ברך את אמריקה!".

"אלינגטון הרים אותו אל הטנק ואל החופש. הניצול מס' B-173 נקרא שמואל פיזאר, הוא הפך לאזרח אמריקאי, עורך דין מצליח. בנו החורג, הוא טוני בלינקן, והוא יהפוך למזכיר המדינה הבא של אמריקה, אלוקים יברך את אמריקה, אלוקים יברך את אמריקה!".

בלינקן, בן 58, נולד למשפחה יהודית בעיר ניו יורק ובצעירותו עבר לפריז יחד עם אמו, שהתגרשה מאביו ונישאה בשנית. הוא הצטרף ב-1994 לצוות הבית הלבן ככותב נאומים לנשיא ביל קלינטון, ולאחר מכן כיועץ לנשיא. בין 2013-2009 שימש בלינקן כסגן יועץ לנשיא וכיועץ לביטחון לאומי של סגן הנשיא, והיה שותף לגיבוש המדיניות בסוגיית הגרעין האיראני.

נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד