י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא נערכו לעומס

מזעזע: מאות גופות של קורבנות קורונה מאוחסנות מזה חצי שנה

גם בחלוף שמונה חודשים מאז חודש אפריל, שהיה החודש הקשה ביותר שחוותה ניו יורק כולל זו החרדית עם מאות קורבנות שנדבקו בנגיף הארור והלכו לעולמם, ישנן מאות גופות שעדיין מאוחסנות בקירור וממתינות לקבורה

מזעזע: מאות גופות של קורבנות קורונה מאוחסנות מזה חצי שנה
ממוגן מפני הקורונה. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יותר מחצי שנה לאחר נחשול המוות מנגיף הקורונה בניו יורק, מאות גופות עדיין מאוחסנות במשאיות הקפאה על קו החוף בברוקלין, כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל', המצב מראה עד כמה מערכת הבריאות במדינת ניו יורק לא היתה מוכנה לטיפול במגיפה הקטלנית.

לפי הדיווח, כ-650 גופות עדיין מאוחסנות במשאיות הקפאה מאז חודש אפריל - אזור חג הפסח. על פי ממונה הרפואה הראשי של העיר ניו יורק, רבים מהגופות הם אנשים שלא יכלו להרשות לעצמם קבורה ראויה, או שלא ניתן היה לאתר מי מקרוביהם.

משרד הבודק הראשי, המונה 15 עובדי חקירות פליליות שתפקידם כולל את זיהוי הגופות, לא היה מוכן למקרי מוות כה רבים שהם חסרי תקדים. המשרד מצויד לטפל ב-20 מקרי מוות ביום, מספר מקרי המוות שנוספו לעומס עלה לכ-200 ליום בשיא התפרצות הקורונה בניו יורק באותם הימים.

עקב העיכובים שנבעו, חלק מהמשפחות גילו שבועות או חודשים לאחר מכן כי בן משפחתם מת מקורונה וגופתו ממתינה לאיסוף, כך על פי הדיווח.

בראשית המגיפה, כאשר ידענו עליה הרבה פחות ממה שאנחנו יודעים עליה כיום, רבים מהגופות שלא נמצאו להן קרובי משפחה נקברו בצפון מזרח ברונקס בניו יורק.

עם זאת, ראש העיר ביל דה בלאזיו, שנמצא בשלהי כהונתו בתום שמונה שנים, מנע קבורה המונית, לאחר שדווח כי העיר שוקלת להשתמש בקברים זמניים עד להגעת משפחות לדרוש את גופות המתים.

גופות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד