ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שיתוף פעולה ראשוני

ארה"ב: טראמפ מתחיל להפנים כי הפסיד

המרוץ לנשיאות הסתיים זה מכבר, אך היה מי שבחר להתעלם מן התוצאות | כעת, לאחר שנכשל גם במאבק המשפטי בכל מדינות המפתח, הודיע הנשיא היוצא טראמפ כי יתחיל בשיתוף הפעולה עם משרד המנהל הממשלתי לייעול תהליך החפיפה

ארה"ב: טראמפ מתחיל להפנים כי הפסיד
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שסירב באדיקות: טראמפ הודיע כי ישתף פעולה עם משרד המינהל הממשלתי להעברת המידע בין צוותיו לבין אנשי ביידן.

מינהל השירותים הכלליים הודיע ביום שני כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הוא "הזוכה לכאורה" בבחירות ב-3 בנובמבר, והחל את המהלך של החלפת מידע ביו ממשלו טראמפ, ומאפשר לביידן לתאם עם הסוכנויות הפדרליות בנוגע לכל התוכניות שיחלו ב-20 בינואר אז יושבע ביידן לנשיא.

בתגובה, טראמפ, שסירב לקבל את תוצאות הבחירות, אמר בציוץ כי הוא הורה לצוות שלו לשתף פעולה במעבר אך נשבע להמשיך במאבק.

המנהלת אמילי מרפי קיבלה את ההחלטה לאחר שמאמציו של טראמפ לשנות את התוצאות נכשלו בכל מדינות שדה הקרב, מטעמה נמסר כי הם החלו בהעברת השלטון עקב "התפתחויות אחרונות הכרוכות באתגרים משפטיים ואישורי תוצאות הבחירות". כזכור מישיגן אישרה את ניצחונו של ביידן ביום שני, ושופט פדרלי בפנסילבניה דחה ביום שבת תביעה של קמפיין של טראמפ שביקשה למנוע את אישור תוצאות הבחירות במדינה.

מרפי, מינוי מטעם טראמפ, התמודדה עם ביקורת דו-מפלגתית על כך שלא התחילה את תהליך המעבר מוקדם יותר, ומנעה מצוותו של ביידן לעבוד עם גורמי סוכנויות שונות לקדם תוכניות לממשלו, כולל באזורים קריטיים לביטחון לאומי ובריאות הציבור.

"הגעתי להחלטתי באופן עצמאי, בהתבסס על החוק והעובדות הקיימות. מעולם לא הופעל עלי לחץ ישיר או עקיף על ידי גורם רשמי כלשהו בסניף ההנהלה - כולל מי שעובד בבית הלבן או ב-GSA (משרד המינהל הממשלתי) בכל הנוגע למהות או לעיתוי ההחלטה שלי" כתבה מרפי במכתב לביידן.

טראמפ צייץ בטוויטר זמן קצר לאחר פרסום מכתבה: "נמשיך במאבק הטוב ואני מאמין שננצח! עם זאת, לטובת ארצנו, אני ממליץ לאמילי ולצוותה לעשות את מה שצריך לעשות ביחס לפרוטוקולים ראשוניים, ואמרתי לצוות שלי לעשות את אותו הדבר".

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד